Az intuíció hatása a vezetői döntésekben

Mészáros, Orsolya and Szűcs, Viktória Mónika (2010) Az intuíció hatása a vezetői döntésekben. Outstanding Student Paper, BCE, Üzleti döntések szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
251kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/MO_SZVM_20100330054146.pdf

Abstract

Dolgozatunkban kísérletet teszünk az intuíció szerepének megállapítására a vezetői döntéshozatalban. Megvizsgáljuk annak természetét vezetői típustól, döntési szituációtól és a döntésalkotási fázistól függően. Mindebből levont következtetéseinkre és interjúalanyaink szaktudására alapozva képet alakítunk ki az intuitív vezetői döntések hatásáról a válság során, majd következtetéseket vonunk le arra nézve, hogyan változhat az intuíció súlya a jövőben. Dolgozatunk alapvető kérdése, hogyan jelenik meg az intuíció a vezetői döntésekben és jelentőségében milyen változás következhet be a válság hatására és az után. Mindehhez a felhasznált szakirodalom mellett segítségükkel nagy mértékben hozzá járultak interjúalanyaink: Antal Erzsébet, A Tesco Global Zrt. pénzügyi vezetője; Bojár Gábor, a Graphisoft társalapítója és az igazgatóság elnöke; Király Júlia, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke; Kürti Tamás, a Kürt Zrt. alelnöke és dr. Madarász László, a Korona Zrt. vezérigazgatója.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:3. helyezett
Subjects:Psychology
Management, business policy
ID Code:3079
Deposited By: Tünde Móricz
Deposited On:08 Mar 2011 17:40
Last Modified:02 Jul 2016 20:28

Repository Staff Only: item control page