Felvásárlás vagy stratégiai szövetség?

Branyiczki, Dóra (2010) Felvásárlás vagy stratégiai szövetség? Outstanding Student Paper, BCE, Stratégiai menedzsment szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
572kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/BD_20100330145254.pdf

Abstract

Dolgozatomban azt a kérdést vizsgálom, hogy egy adott vállalatnak milyen szempontokat szükséges figyelembe vennie, amikor arról dönt, hogy adott vállalatközi együttműködést felvásárlás/fúzió vagy stratégiai szövetség formájában valósítson meg. Célom tehát egy átfogó kritériumrendszer összeállítása a kettő közötti választáshoz, amelynek kialakítására az erőforrás alapú vállalatelmélet és a tudás alapú szemlélet keretein belül teszek kísérletet. A döntést támogató szempontrendszer felállítását követően egy autóipari eset, a Porsche-Volkswagen fúzió példáján keresztül szemléltetem annak gyakorlati alkalmazhatóságát.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Management, business policy
ID Code:3058
Deposited By: Tünde Móricz
Deposited On:08 Mar 2011 14:31
Last Modified:02 Jul 2016 20:27

Repository Staff Only: item control page