„Az iparág egyik értékajánlata ez a kontaktus” : A társadalmi interakció szerepe az emlékezetes turisztikai élményben = „This contact is one of the industry’s value proposition” : The role of social interaction in memorable tourism experience

Fadel, Áijá (2022) „Az iparág egyik értékajánlata ez a kontaktus” : A társadalmi interakció szerepe az emlékezetes turisztikai élményben = „This contact is one of the industry’s value proposition” : The role of social interaction in memorable tourism experience. TDK dolgozat, BCE, Turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a társadalmi interakciók milyen szerepet játszanak az emlékezetes turisztikai élmények létrejöttében. Kutatási kérdésem részletesebb kifejtéséhez további alkérdéseket fogalmaztam meg. A fogyasztói oldalon azt elemzem, hogy az emlékezetes turisztikai élményben hogyan jelennek meg az emberi kapcsolatok. A kínálati oldal vizsgálatának segítségével pedig arra fókuszálok, hogy mit tesznek a szolgáltatók annak érdekében, hogy a hozzájuk érkező vendégekkel való interakcióik pozitívan befolyásolják a vendégélményt. Szakirodalom-feldolgozásom során ismertetem a turisztikai élmény fogalmi rendszerét, majd az emlékezetes élményt mutatom be, végül a társadalmi interakciók különböző típusaira is kitérek. Kutatásom keretében két primer vizsgálatot végeztem, mindkettőt kvalitatív módszerrel. A fogyasztói oldalra vonatkozó kutatási kérdés megválaszolására narratíva-elemzést alkalmaztam, a szolgáltatói oldal szakembereivel mélyinterjúkat készítettem. Ezen interjúk keretében egy saját, egyedi és személyes kapcsolatok kiépítését szolgáló ötletet is bemutattam. A fogyasztói oldal kutatási eredményei szerint egy-egy utazás során nagyon sok emberrel lépünk kapcsolatba és ezeknek az interakcióknak a hiányában kevésbé lenne emlékezetes az élmény. A kínálati oldal stratégiai fontosságú területnek tartja, hogy a vendégekkel létesített kapcsolataik emlékezetesek legyenek.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. díj
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:15391
Képzés/szak:Turizmus-vendéglátás
Elhelyezés dátuma:18 Ápr 2023 13:39
Utolsó változtatás:18 Ápr 2023 13:39

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap