Fadel, Áijá (2022) „Az iparág egyik értékajánlata ez a kontaktus” : A társadalmi interakció szerepe az emlékezetes turisztikai élményben = „This contact is one of the industry’s value proposition” : The role of social interaction in memorable tourism experience. Outstanding Student Paper, BCE, Turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf
Abstract
Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a társadalmi interakciók milyen szerepet játszanak az emlékezetes turisztikai élmények létrejöttében. Kutatási kérdésem részletesebb kifejtéséhez további alkérdéseket fogalmaztam meg. A fogyasztói oldalon azt elemzem, hogy az emlékezetes turisztikai élményben hogyan jelennek meg az emberi kapcsolatok. A kínálati oldal vizsgálatának segítségével pedig arra fókuszálok, hogy mit tesznek a szolgáltatók annak érdekében, hogy a hozzájuk érkező vendégekkel való interakcióik pozitívan befolyásolják a vendégélményt. Szakirodalom-feldolgozásom során ismertetem a turisztikai élmény fogalmi rendszerét, majd az emlékezetes élményt mutatom be, végül a társadalmi interakciók különböző típusaira is kitérek. Kutatásom keretében két primer vizsgálatot végeztem, mindkettőt kvalitatív módszerrel. A fogyasztói oldalra vonatkozó kutatási kérdés megválaszolására narratíva-elemzést alkalmaztam, a szolgáltatói oldal szakembereivel mélyinterjúkat készítettem. Ezen interjúk keretében egy saját, egyedi és személyes kapcsolatok kiépítését szolgáló ötletet is bemutattam. A fogyasztói oldal kutatási eredményei szerint egy-egy utazás során nagyon sok emberrel lépünk kapcsolatba és ezeknek az interakcióknak a hiányában kevésbé lenne emlékezetes az élmény. A kínálati oldal stratégiai fontosságú területnek tartja, hogy a vendégekkel létesített kapcsolataik emlékezetesek legyenek.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 15391 |
Specialisation: | Turizmus-vendéglátás |
Deposited On: | 18 Apr 2023 13:39 |
Last Modified: | 18 Apr 2023 13:39 |
Repository Staff Only: item control page