Bánszki, Panna (2022) Olvasni az emberekben : Hogyan vegyük rá a fogyasztót arra, hogy vásároljon? A pozitív percepciók befolyása. MA/MSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Szakdolgozatom arra keresi a választ, hogy hogyan vegyük rá a fogyasztót arra, hogy vásároljon. Célom, hogy kiderítsem, hogy a vásárlók mit gondolnak vagy éreznek egyes vásárlási döntésekben. Bemutatom, hogy mik azok az elemek, amelyek befolyásolják agyunkat egy-egy döntés megszületésekor. Továbbá vizsgálom a neuromarketing korábbi kutatásait, amelyek választ adnak a vásárlási döntések okaira. Prezentálom azokat a reklámozási stratégiákat, amelyek alkalmazásával vásárlásra ösztönözhetünk. Ezeket a technikákat pedig igazolom, illetve cáfolom a dolgozatom kutatásainak eredményeivel. Kvantitatív kérdőívemben a fogyasztók vásárlási döntésinek okait keresem, az interjúimban pedig két szakember véleményét összevetve állapítom meg a gyakorlatban hatékony technikákat. A kutatásom több szempontból fontos, az egyik a nagy mértékű reklámkerülők arányának megváltoztatása, a másik pedig a jó reklám stratégiája. A reklámok, hirdetések legjobban akkor tudnak vásárlásra ösztönözni, ha azok megérintik és valamilyen érzelemkifejezésére ösztönzik őket. Ezt számos módszerrel elérhetjük. A kutatásom végére szeretnék olyan technikákat és javaslatokat összegyűjteni, amely megkönnyíti a reklámkészítők dolgát, illetve megváltoztatják a reklámkerülés nagy számát. Konklúzióként pedig választ kapnék arra, hogy ezek a módszerek valóbban hatásosak-e a fogyasztókra.
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Marketing Psychology |
ID Code: | 15250 |
Specialisation: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Deposited On: | 12 Jan 2023 13:58 |
Last Modified: | 12 Jan 2023 13:58 |
Repository Staff Only: item control page