Olvasni az emberekben : Hogyan vegyük rá a fogyasztót arra, hogy vásároljon? A pozitív percepciók befolyása

Bánszki, Panna (2022) Olvasni az emberekben : Hogyan vegyük rá a fogyasztót arra, hogy vásároljon? A pozitív percepciók befolyása. MA/MSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Szakdolgozatom arra keresi a választ, hogy hogyan vegyük rá a fogyasztót arra, hogy vásároljon. Célom, hogy kiderítsem, hogy a vásárlók mit gondolnak vagy éreznek egyes vásárlási döntésekben. Bemutatom, hogy mik azok az elemek, amelyek befolyásolják agyunkat egy-egy döntés megszületésekor. Továbbá vizsgálom a neuromarketing korábbi kutatásait, amelyek választ adnak a vásárlási döntések okaira. Prezentálom azokat a reklámozási stratégiákat, amelyek alkalmazásával vásárlásra ösztönözhetünk. Ezeket a technikákat pedig igazolom, illetve cáfolom a dolgozatom kutatásainak eredményeivel. Kvantitatív kérdőívemben a fogyasztók vásárlási döntésinek okait keresem, az interjúimban pedig két szakember véleményét összevetve állapítom meg a gyakorlatban hatékony technikákat. A kutatásom több szempontból fontos, az egyik a nagy mértékű reklámkerülők arányának megváltoztatása, a másik pedig a jó reklám stratégiája. A reklámok, hirdetések legjobban akkor tudnak vásárlásra ösztönözni, ha azok megérintik és valamilyen érzelemkifejezésére ösztönzik őket. Ezt számos módszerrel elérhetjük. A kutatásom végére szeretnék olyan technikákat és javaslatokat összegyűjteni, amely megkönnyíti a reklámkészítők dolgát, illetve megváltoztatják a reklámkerülés nagy számát. Konklúzióként pedig választ kapnék arra, hogy ezek a módszerek valóbban hatásosak-e a fogyasztókra.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Marketing
Psychology
ID Code:15250
Specialisation:Kommunikáció- és médiatudomány
Deposited On:12 Jan 2023 13:58
Last Modified:12 Jan 2023 13:58

Repository Staff Only: item control page