Magyarországon jelenlévő legnagyobb biztosítók marketingkommunikációja

Kevés, Flóra (2022) Magyarországon jelenlévő legnagyobb biztosítók marketingkommunikációja. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
568kB

Absztrakt (kivonat)

Az internet jelentős befolyást gyakorol arra, hogy az egyén elméjében milyen kép jön létre egy márkáról, esetleg vállalatról, hiszen állampolgárok milliói közölnek, továbbá fogadnak információkat az általuk használt termékekről, valamint szolgáltatásokról a világhálón keresztül. Az online kommunikáció megjelenése pedig további kihívásokat teremt a vállalatok számára: előtérbe kerül az interaktivitás, a folytonos párbeszéd igénye a vállalat és fogyasztói között. Ezek a változtatások átszablyák a piacok alapvető struktúráját, amihez minden biztosítócégnek alkalmazkodnia szükséges, hogy versenyképességük fejlődni tudjon az általuk érintett biztosítási területeken. Az emberek elvárják, hogy a vállalatok erőfeszítéseket tegyenek a velük folytatott kapcsolat ápolása érdekében az online térben is. Ezeket a tendenciákat szem előtt tartva vizsgálom dolgozatomban a biztosítók marketingkommunikációját napjainkban. Dolgozatom célkitűzése, hogy bemutassam a biztosítók marketingkommunikációját, márkaépítés, integrált marketingkommunikáció, médiamix, ezen kívül offline kommunikáció szempontjából. Azon belül is a hazánkban jelenlévő öt legnagyobb biztosító társaság (portfolio.hu) aktivitását fogom összehasonlítani kutatásomban, pontosabban az Allianz, a Generali, az Aegon, a Groupama, továbbá a Posta biztosító online marketingkommunikációját, specifikusan szűkítve Facebook, valamint Instagram felületeikre. Hipotéziseimet elsődleges kvalitatív (minőségi) tartalomelemzési kutatással, ezen kívül mélyinterjúval fogom alátámasztani. A mélyinterjúmat Berczel Nórával, a Generali Biztosító Zrt. digitális területének vezetőjével fogom elkészíteni. A kutatásom tartalomelemzési vizsgálati ideje 2022 első negyedéves periódusát fogja felölelni, az általam kiválasztott vállalatok posztjait a lájkok, reakciók mérőszámai alapján elemzem az üzenetek tartalma, nyelvezete, majd a vizuális megjelenés tekintetében. Hipotézisem, mi szerint a legnagyobb biztosító társaságok online marketingkommunikációja hazánkban nem szignifikánsan eltérő egymástól, ezek alapján kerül verifikálásra vagy falszifikálásra. Ezt kutatásommal, illetve ezen kívül vizsgálataimmal fogom alátámasztani.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Pénzügy
Marketing
Média és kommunikáció
Azonosító kód:15206
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:11 Jan 2023 12:04
Utolsó változtatás:11 Jan 2023 12:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap