A társadalmi marketing hatóereje a videóklipekben

Kolba, Gergely (2021) A társadalmi marketing hatóereje a videóklipekben. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Kolba_Gergely.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Kolba_Gergely.pdf

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a társadalmi marketing elméleti hátterét felhasználva azt vizsgálom, hogy a társadalom jólétét szolgáló problémás ügyek és az ehhez tartozó üzenetek és vélekedések ismert előadóművészek hogyan implementálnak az 1980-as években népszerűvé és ismertté vált vizuális zsáner, a videóklip segítségével. Dolgozatomban öt ismert előadóművész videóklipjeit vizsgálom a narratív tartalomelemzés technikájával és feltárom az általuk fontosnak tartott és megfogalmazott társadalmi marketing üzenetet és hogy ezen üzenet átadását milyen technikákkal és módszerekkel valósítják meg. Az öt előadóművész öt elismert énekesnő, név szerint Beyoncé, Lady Gaga, Jessie J, Taylor Swift és Madonna, a feldolgozott ügyek között pedig szerepel a humanitárius munka, szexuális erőszak, testképzavar, gyűlöletbeszéd és az amerikai fegyverkezési törvény. A vizsgált videóklipek mindegyike más-más aktuális témát dolgoz fel. Mindegyik előadó más-más szerepbe bújva különböző technikák segítségével (pl. valóságból vett képek, szereplők fel-sorakoztatása, valós életből inspirált jelenetek) igyekszik átadni a klip társadalmi üzenetét az emberek számára. A kutatásom alátámasztja azt a lényegi tulajdonságot, hogy nincsen különbség az előadók által kifejtett vélemény erősségében a videó koncepcióját tekintve. Attól függetlenül, hogy egyes előadók milyen technikával, milyen szerepbe bújva, milyen koncepcióval adják át az adott tartalom üzenetét, az ugyanúgy lehet erős és magatartásváltoztatásra ösztönző. Mindegyik előadó bátor lépést tesz annak érdekében, hogy egy bizonyos társadalmi témájú üzenetet közvetítsen egy videóklip közzétételével. Vállalva azt a kockázatot, hogy kritikák és akár támadások is érhetik őket, a videóklipkészítés eszközeit felhasználva kiállnak véleményük mellett és olykor kemény kritikával illetik az általuk elfogadhatatlannak tartott ügyeket és vélekedéseket.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Média és kommunikáció
Azonosító kód:14755
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:07 Szept 2022 13:31
Utolsó változtatás:07 Szept 2022 13:31

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap