Hogyan indítsunk kisvállalkozást? Egy üzleti lehetőség validálása a háziállatok piacán

Tornyos, Szilárd (2021) Hogyan indítsunk kisvállalkozást? Egy üzleti lehetőség validálása a háziállatok piacán. BA/BSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő célkitűzése, hogy egy valós példán keresztül bemutassam, miképpen lehet a gazdálkodás – és menedzsment szakon tanultakat is felhasználva megvizsgálni egy induló vállalkozás létjogosultságát a piacon, információt gyűjteni a lehetséges vásárlókról, továbbá a vásárlói preferenciáknak megfelelő terméket értékesíteni. A dolgozatban első részében összefoglalom a magyarországi KKV-k jellemző vállalkozási formáit és a szektor jellemzőit, kitérek a vállalkozások jogi formáira és azok jellemzőire, feszegetem a kérdést, hogy kikből és miért válhat jó vállalkozó, majd megvizsgálom, hogy milyen területeken érdemes elkezdeni vállalkozni. A termék és a marketing alapvető fogalmainak tisztázása és a termékmarketing ismertetése után írok arról, hogy miért szükséges és érdemes az induló és már működő vállalkozásoknak is időnként elvégezni a SWOT analízist, valamint a Porteri 5 erő vizsgálatot. A dolgozat második részében bemutatom a vállalkozási ötletet, kifejtem a pozitív hozadékait és képpel is illusztrálom a termék prototípusait, majd írok a piackutatás fontosságáról, kifejezetten a döntéselőkészítésben játszott szerepéről, továbbá a napjainkban használt kutatási módszertanokat is ismertetem. Végül összefoglalom a fókuszcsoportos interjú és a kérdőíves kutatás főbb jellemzőit, az interjú lefolytatásának és a kérdések előállításának menetét. Természetesen kitérek arra is, hogy a fókuszcsoportos interjú miképpen képezheti a kérdőíves kutatás alapját. A szakdolgozat harmadik részében a vállalkozási ötlet szekunder módszerrel történő validálása nagy hangsúlyt kap, hiszen ennek segítéségével mértem fel a piac potenciális méretét és az iparág jelenlegi és esetleges fejlődési potenciálját. Bemutatom az elvégzett SWOT és Porteri 5 erő elemzéseket is, melyek kiválóan szemléltetik a vállalkozásban rejlő pozitív és negatív tulajdonságokat, valamint a vállalkozás előtt álló nehézségeket is. A fókuszcsoportos interjú során az interjúalanyok a vállalkozási ötlet eddig ismeretlen aspektusait is felfedték, mint például a garancia kérdése vagy a szállítási költség nagyságával kapcsolatos gondolatok. A fókuszcsoportos interjúból levont következtetések alapján a kérdőíves kutatással kívántam validálni a hipotéziseimet, melyek közül a kérdőív kiértékelése alapján nem mindegyiket hitelesítették a kitöltők, a szállítási díj elfogadott mértékben mutatkozott a legnagyobb eltérés a hipotézis és a kérdőív eredménye között.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:14092
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:27 Okt 2021 09:37
Utolsó változtatás:16 Márc 2022 14:40

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap