Jelöltélmény: Egy multinacionális vállalat szolgáltató központjának példáján bemutatva

Kovács, Amanda Laura (2020) Jelöltélmény: Egy multinacionális vállalat szolgáltató központjának példáján bemutatva. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Szervezeti Magatartás Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a jelöltélmény, mely különösen fontosnak tekinthető a mai dinamikus világban. Ugyanis a jelöltek által irányított munkaerőpiacon ki kell tűnni a munkáltatók közül, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb tehetség bevonzásra kerüljön. Hiszem azt, hogy a kiválasztási folyamatban tapasztalt élmény döntő tényezőként hat a pályázókra, és befolyásolja a cég megítélést, munkáltatói imázsát. Dolgozatomat elméleti háttér bemutatásával kezdtem, a jelöltélményt öt fő részre bontottam, mely során interakcióba kerül a vállalat az álláskeresővel a felvételi folyamat mentén. Ilyen az álláshirdetés, jelentkezési folyamat, kommunikáció, interjú és a visszajelzés. Kitértem munkáltatói márka és a jelöltélmény kölcsönös kapcsolatára, miszerint az erős munkáltatói márka több és jobb jelentkezőt vonzhat a céghez, de a pozitív jelöltélmény is hatással van a cég márkájára, hiszen amit tapasztal a jelölt az fogja kifelé is kommunikálni. Ezt követően nemzetközi trendek által szemléltettem, hogy mit várnak el a pályázók egy toborzási folyamat során, milyen technológiai praktikák vethetőek be, mire érdemes hangsúlyt fektetni az elméleti háttérben bemutatott tényezők mentén. Kutatásom fókuszában az a kérdés állt, hogy hatással van-e a jelöltélmény a felvételi folyamatra egy multinacionális vállalat szolgáltató központjában. Fontosnak tartottam, hogy megállapítsak kapcsolati összefüggést a jelöltélmény és a felvételi folyamat sikere között. Emellett arra is kíváncsi voltam, hogy mennyire számít a munkáltatói márka a felvételi folyamat sikerességét illetően. Szakami beszélgetés során megismerhettem a Fókuszcég jelöltélmény stratégiáját, valamint munkáltatói márkáját, kihívásait és megoldásait. Majd egy másik szemszögből vizsgáltam a témám, mégpedig az elmúlt fél évben felvételt nyert munkavállalókat kérdeztem a tapasztalt élményükkel kapcsolatban kvantitatív primer kérdőíves formában. A kutatás eredményeként megállapítható, hogy a Fókuszcég kifejezetten jól teljesített az elméleti háttérben bemutatott jelöltélmény részeiben, ami pedig a megkérdezettek szerint a legfontosabb döntőtényezők lettek, az a fizetés, juttatási csomag, fejlődési lehetőségek, karrierutak a megpályázott pozíció érdekessége, és a barátságos bánásmód a felvételi folyamat során. Emellett hipotézisem is beigazolódott, hiszen összeségében a felvételt nyert jelölteknek döntő, illetve fontos tényező volt a tapasztalt élmény, és kiemelkedően jóra is értékelték a Fókuszcéget jelöltélmény tekintetében. Emellett a munkáltatói márka befolyásoló ereje is bebizonyosodott, ugyanis a kutatásomban részt vett egyének többsége fontos tényezőnek tartja a cég imázsát egy ajánlat elfogadása esetén, és képes elállni a pályázattól, ha az adott munkáltató rossz hírnevével szembesül. Fő célom az volt, hogy bizonyítani tudjam, a jelöltélmény nem csak egy divatos elterjedt kifejezés, hanem hatalmas jelentőséggel bír. Hiszen a felvételi folyamat sikeréhez járulhat hozzá, de a vállalat hírét ez által vonz erejét is nagyban meghatározhatja.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Emberi erőforrás menedzsment
Azonosító kód:13638
Képzés/szak:Emberi erőforrások
Elhelyezés dátuma:09 Márc 2021 11:35
Utolsó változtatás:09 Márc 2021 11:35

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap