A Vodafone employer branding tevékenységének észlelt értékei a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóinak szemszögéből

Csatlós, Vanda (2020) A Vodafone employer branding tevékenységének észlelt értékei a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóinak szemszögéből. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Szervezeti Magatartás Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a Vodafone Magyarország Zrt. külső munkáltatói márkaépítő tevékenysége és a Budapesti Corvinus Egyetem alap- és mesterszakos hallgatói között megfigyelhető kapcsolat vizsgálata. Kutatási kérdésem pontos megfogalmazásban a következő volt: Milyen átfedések állapíthatók meg a Vodafone Magyarország Zrt. employer branding tevékenységén keresztül kommunikált vállalati értékei és a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói által észlelet értékek között? A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet következtében a munkáltatók versenyeznek a munkavállalókért, ezért egyre több vállalat igyekszik minél hamarabb, már az egyetemi éveik során elérni a fiatal és tehetséges hallgatókat. A Budapesti Corvinus Egyetemen számos formában jelenik meg a Vodafone Magyarország Zrt. külső munkáltatói márkaépítés tevékenységén keresztül. Ebbe a kategóriába tartozik a különböző előadások tartása, diákszervezetek támogatása, egyetemi állásbörzén való részvétel és a hírleveles rendszer használata. Kutatásom célja a Budapesti Corvinus Egyetem alap- és mesterszakos hallgatóinak körében felmérni, hogy a vállalat által használt csatornákon keresztül milyen üzeneteket észlelnek a hallgatók, illetve ezek milyen összhangban állnak a vállalatok által képviselni kívánt értékekkel. A szakdolgozatomat a téma iránt érzett motivációm kifejtése után a munkáltatói márkaépítéssel, illetve a fiatalok munkavállalási preferenciáival kapcsolatos szakirodalom feldolgozásával kezdtem. Annak fényében, hogy jelenleg az egyetemen tanuló alap- és mesterszakos, nappali tagozatos hallgatók az Y és Z munkavállalói generációba tartoznak, ezért ennek a korosztálynak a jellemzőit részleteztem hosszabban. Miután átfogóan összegeztem a dolgozatom szempontjából fontos szakirodalom lényegi elemeit, a harmadik fejezetben az empirikus kutatásom bemutatása következett. Célom az érintettek motivációinak mélyebb megértése volt, ezért a kutatásom során kvalitatív módszertanokat használtam. A munkáltatói oldalt szakértői interjú segítségével, míg az alapszakos és mesterszakos hallgatói oldalt külön-külön két fókuszcsoportos interjún keresztül mértem fel. A vállalat által kommunikálni kívánt, illetve a hallgatók által észlelet értékeket a következő kategóriák alapján vizsgáltam: közösségi, érdeklődési, jelentkezési, fejlődési, gazdasági, menedzseri és egyensúlyi értékek. A dolgozatomat az eredmények kifejtésével, következtetéseim levonásával folytattam. Végezetül az eredmények alapján a vállalat számára esetlegesen használható javaslataimat, illetve a kutatásom korlátait és jövőbeli irányait fejtettem ki. Az interjúk összegzése alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. kiválóan használja és priorizálja a Budapesti Corvinus Egyetemen adta lehetőségeket a fiatal munkavállalók elérésére. A hallgatók által megnevezett csatornák és a rajtuk keresztül eljutó üzenetek tükrözték a vállalat által kijelölt célokat. A vállalat által kommunikált értékek esetében az eredmények azt támasztották alá, hogy a Vodafone Magyarország Zrt. által képviselni kívánt értékek és a hallgatói észlelések között nagy átfedés állapítható meg. Ez azt bizonyítja, hogy a hallgatók körében nagyjából az a kép él a vállalatról, amelyet ők közvetíteni szeretnének. Az értékek tekintetében legnagyobb mértékben a közösségi és érdeklődési tényezők érik el a hallgatókat, ezt követik közel azonos mértékben a fejlődési, jelentkezési és gazdasági értékek. Legkevesebb információval a menedzseri és egyensúlyi tényezőkről rendelkeznek. Fontos kiemelni, hogy kutatásom a megkérdezettek számában nem számít reprezentatívnak a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóságának körében, emellett a kvalitatív elemzési módszer következtében általánosításra sem alkalmas. Ez alapján a kutatásom eredményei csak a bemutatott vizsgálati kontextusban értelmezhetőek.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Emberi erőforrás menedzsment
Azonosító kód:13618
Képzés/szak:Emberi erőforrások
Elhelyezés dátuma:05 Márc 2021 10:01
Utolsó változtatás:05 Márc 2021 10:01

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap