History and main characteristics of andragogy: the status of teching English for adults in Hungary

Szegediné Takács, Emese (2018) History and main characteristics of andragogy: the status of teching English for adults in Hungary. Szakdolgozat, BCE Társadalomtudományi és Nemzetközi Kapcsolatok Kar, Idegennyelvi Oktató- és Kutatóközpont. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Szegedine_Takacs_Emese.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Szegedine_Takacs_Emese.pdf

Absztrakt (kivonat)

This thesis presents a theoretical overview of the history of andragogy, then investigates to what extent English teachers in Hungary put theory into practice where adult education is concerned. It looks at this question from both the learners’ and the teachers’ perspectives. The aim of this research is to identify – partly – the current situation in this area. Comparing the two points of view might give a certain insight into the current understanding of adult education and most specifically the field of English teaching in Hungary.

Tétel típus:Szakdolgozat
Témakör:Oktatás
Azonosító kód:11645
Képzés/szak:Business English trainer
Elhelyezés dátuma:05 Feb 2019 10:49
Utolsó változtatás:06 Dec 2021 10:47

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap