Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra

Biró, Gábor and Horváth, Balázs István (2016) Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra. Outstanding Student Paper, BCE, Egészségügy-gazdaságtan szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
722kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf

Abstract

A dolgozatunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az 1998-as egyesült államokbeli Master Settlement Agreement marketingkorlátozó intézkedései visszafogták-e a dohánytermékek fogyasztását. A kérdést ökonometriai módszerekkel, pontosabban OLS-regressziókkal, és difference-in-differences módszerrel közelítettük meg, valamint kísérletet tettünk a szabályozás költségeinek megbecslésére is. Azt találtuk, hogy a marketingkorlátozások nem hatottak sem az átlagos fogyasztók dohánytermékfogyasztására, sem pedig specifikusan egy olyan csoportra, akiket különösen érintett a szabályozás.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. díj
Uncontrolled Keywords:dohányfogyasztás, dohányzás, marketingkorlátozás, ökonometria, difference-in-differences
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:10223
Specialisation:Alkalmazott közgazdaságtan
Deposited On:21 Nov 2017 10:10
Last Modified:21 Nov 2017 10:31

Repository Staff Only: item control page