Horváth, Diána (2017) Hálózati hatás és szerződések vizsgálata kétoldalú piacokon. MA/MSc thesis, BCE Közgazdaságtudományi Kar, Statisztika Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Horvath_Diana_2017a.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
638kB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Horvath_Diana_2017a.pdf
Abstract
A kétoldalú piacok irodalma viszonylag újkeletű. A dolgozat első felében három, a hálózati hatást vizsgáló modell kerül bemutatásra: egységnyire normált szakasz helyett 0 nagyságú szakaszt vizsgálunk, a platform differenciálja a termékét és ez a differenciálás kihat a szolgáltatás nyújtásának költségére, illetve a fenti két változás egyidejűleg jellemzi a piacot. Kitérünk az exkluzív szerződések alkalmazásának lehetőségére is, majd a dolgozat második felében megvizsgáljuk ezen szerződések fajtáit és alkalmazásukat. Belátjuk, hogy a piac bővülése pozitívan hat a platform profitjára, az utazási költségre és a hálózati hatásra, a termékdifferenciálásnál az árazás metódusa változatlan, azonban a szolgáltatásnyújtás költsége ellenkező irányba változik, mint a termékdifferenciálást megtestesítő paraméter. Ezt az eredményt az utazási költség növekedésével magyarázzuk. Az exkluzív szerződések kapcsán azt tapasztaljuk, hogy a platformok optimális viselkedése az ellenkezőjére változik, mint mikor nem tudtak ilyen jellegű szerződéseket ajánlani.
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Commerce and tourism Finance General statistics |
ID Code: | 9797 |
Specialisation: | Közgazdasági elemző |
Deposited On: | 22 Sep 2017 09:04 |
Last Modified: | 12 Oct 2017 13:43 |
Repository Staff Only: item control page