Az egyéni továbbtanulási szándék összefüggése az osztálytársak továbbtanulási terveivel

Szalai, Viktória (2013) Az egyéni továbbtanulási szándék összefüggése az osztálytársak továbbtanulási terveivel. Outstanding Student Paper, BCE, Szociológia II. szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325123349.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325123349.pdf

Abstract

A középiskolás diákok a továbbtanulási döntés meghozatalakor számos nehézségbe ütköznek, mérlegelniük kell, mely alternatíva milyen kockázattal jár, és mi felel meg leginkább hosszútávú elképzeléseiknek (Breen & Yaish, 2007). Dolgozatom középpontjában a tanulmányi aspirációt befolyásoló tényezők vizsgálata áll. Azonban ezt egy viszonylag új oldalról közelíteném meg. Kutatásom fő kérdése az, hogy a középiskolás diákok továbbtanulási tervei hogyan függnek össze az osztálytársaik továbbtanulási terveivel. Két fő csoport vizsgálatával foglalkozom, egyfelől a barátok, másfelől pedig az osztályban népszerű diákok továbbtanulással kapcsolatos vélekedéseivel. A dolgozatban a RECENS kutatócsoport által végzett „Egymásba gabalyodva” című (OTKA K 81336) longitudinális kutatás harmadik hullámának adatait elemzem keresztmetszeti módon, egy általam összeállított részmintán, amelybe a 10. évfolyamos gimnazisták és szakközépiskolások kerültek (N=715). Az elemzés során, a megfigyelések klaszterezettségéből adódóan multilevel regressziót alkalmazok.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Sociology
Psychology
ID Code:6170
Deposited On:24 Jul 2013 14:02
Last Modified:02 Jul 2016 21:01

Repository Staff Only: item control page