Szalai, Viktória (2013) Az egyéni továbbtanulási szándék összefüggése az osztálytársak továbbtanulási terveivel. TDK dolgozat, BCE, Szociológia II. szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325123349.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325123349.pdf
Absztrakt (kivonat)
A középiskolás diákok a továbbtanulási döntés meghozatalakor számos nehézségbe ütköznek, mérlegelniük kell, mely alternatíva milyen kockázattal jár, és mi felel meg leginkább hosszútávú elképzeléseiknek (Breen & Yaish, 2007). Dolgozatom középpontjában a tanulmányi aspirációt befolyásoló tényezők vizsgálata áll. Azonban ezt egy viszonylag új oldalról közelíteném meg. Kutatásom fő kérdése az, hogy a középiskolás diákok továbbtanulási tervei hogyan függnek össze az osztálytársaik továbbtanulási terveivel. Két fő csoport vizsgálatával foglalkozom, egyfelől a barátok, másfelől pedig az osztályban népszerű diákok továbbtanulással kapcsolatos vélekedéseivel. A dolgozatban a RECENS kutatócsoport által végzett „Egymásba gabalyodva” című (OTKA K 81336) longitudinális kutatás harmadik hullámának adatait elemzem keresztmetszeti módon, egy általam összeállított részmintán, amelybe a 10. évfolyamos gimnazisták és szakközépiskolások kerültek (N=715). Az elemzés során, a megfigyelések klaszterezettségéből adódóan multilevel regressziót alkalmazok.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. helyezett |
Témakör: | Szociológia Pszichológia |
Azonosító kód: | 6170 |
Elhelyezés dátuma: | 24 Júl 2013 14:02 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 21:01 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap