Somosi, Dávid Áron (2012) Kínai vállalatok nemzetköziesedése a ZTE esetén. TDK dolgozat, BCE, Vállalatgazdaságtan II. szekció - Nemzetközi vállalatok - Logisztika. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20120326140845.pdf
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20120326140845.pdf
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatban a kínai vállalatok nemzetköziesedésével és azok elméleti hátterével foglalkozom. Az alapvető kérdésem az, hogy mi motiválja a kínai vállalatokat arra, hogy nemzetközi piacra lépjenek, és külföldön működő tőkét fektessenek be? A kérdéskör vizsgálatához először a kapcsolódó, nemzetközi szakirodalmat foglalom össze, majd ezt követően a kínai vállalatok nemzetközi terjeszkedéséről és a mögötte álló motivációs tényezőkről adok áttekintést. Végül a kínai ZTE Corporation esetét, mint gyakorlati példát vizsgálom. A dolgozat főbb megállapítása, hogy motivációjuk alapján rendkívül sokrétű lehet a kínai vállalatok nemzetköziesedéseinek indoka. Jellemző cél az új piaci lehetőségek keresése, vagy már meglévő erőforrások felvásárlása és azok a vállalat működésébe történő integrálása, aminek köszönhetően a kínai versenyképesebb pozícióba tudnak kerülni. A ZTE esetében elsősorban ez piackeresés tapasztalható. A vállalat képes a nyugati piacokon is versenyképes terméket nyújtani, ami az itteni piacokon fokozódó intenzitású versenyt eredményez.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. helyezett |
Témakör: | Nemzetközi gazdaság |
Azonosító kód: | 5423 |
Elhelyezés dátuma: | 30 Okt 2012 07:25 |
Utolsó változtatás: | 30 Okt 2012 07:25 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap