Ferincz, Adrienn and Grézál, Ádám (2011) Elsőkörös „Hungaroring” : Autóipari beszállítói stratégiák a komparatív és kompetitív előnyök tükrében. TDK dolgozat, BCE, Stratégiai menedzsment szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Egy elsőkörös autóipari beszállító helyzete nagyon hasonló a Forma 1-es pilótákéhoz. Egyrészt nagyon erős globális szintű verseny, gyorsaság, dinamikus, innovatív fejlődés és egyre szigorodó követelmények jellemzik az iparágat, amelyben csak a legjobbak tudnak pályán maradni, akárcsak a Forma 1-es autóversenyzők és csapataik. Másrészről egy magyarországi piacon való jó pozíció, teljesítmény csak egy állomás multinacionális vállalati szinten, akárcsak egy-egy nagydíj a versenyzőnek és az őt támogató csapatnak a világbajnoki győzelem felé vezető úton. Végül egy-egy futam alkalmával bár más és más feltételekkel kell szembenézni, mégis a versenyzőn múlik, hogyan alkalmazkodik ezen feltételekhez. Ennek analógiájaként az autóipari beszállítók versenyképességének vizsgálata esetén érdemes beszélni egy-egy ország tekintetében makroszintű komparatív előnyökről, illetve vállalati mikro szinten kompetitív előnyökről. Dolgozatunk fókuszában tehát az elsőkörös autóipari beszállítók magyarországi leányvállalatai állnak. Többváltozós statisztikai módszerekkel vizsgáltuk ezen vállalatok pénzügyi adatait 2003-tól 2009-ig, mely magában foglalja a válság éveit is. Dolgozatunkban arra keressük a választ, hogyan jellemezhető a vállalatok teljesítménye ezen időszak alatt és ez milyen stratégiákra vezethető vissza, figyelembe véve a komparatív és kompetitív előnyöket.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. helyezett |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Közlekedés, távközlés Ipar |
Azonosító kód: | 3274 |
Elhelyezés dátuma: | 24 Máj 2011 09:47 |
Utolsó változtatás: | 02 Júl 2016 20:29 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap