Mohácsi, Kolos Ágoston (2024) Willis etnográfiája = The Ethnography of Paul Willis. TDK dolgozat, BCE, Társadalomtudományok. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_mohacsi_k_2024osz.pdf
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
271kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_mohacsi_k_2024osz.pdf
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat a szegénység újra termelődésének kérdését és az iskolai ellenkultúrának a kialakulását vizsgálja. Paul Willis 1977-es „Learning to Labour” című könyvét elemzi középszintű szociológiai elméletek, és modellek által. A dolgozat fő kérdése, hogy egyénileg milyen konfliktusok jelennek meg a munkás osztálybeli gyerekek és az oktatási intézmények között, milyen ösztönzői lehetnek egy a könyvben szereplő társasághoz való csatlakozásnak, valamint, hogy hogyan képesek ezek a társaságok teljesen elszigetelni embereket attól a normától, amelyet az iskola rendszer tűz ki. A dolgozat alkalmazza Fernandez-Kelly kilátás elméletét, Merton önbeteljesülő jóslatát, Merton egyéni alkalmazkodási típusait, Olson közösségi döntés elméletét, Coleman iskolai intézményekre vonatkozó elméletét, Granovetter erős, és gyenge kötéseit, valamint Loury stigmatizációját. A dolgozat arra az eredményre jut, hogy a szocializáció hatása egymagában nem elegendő ok az iskolarendszerből való elidegenedéshez, de erős feltétele annak, hogy valaki az iskolai ellenkultúrát képezze.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Szociológia |
Azonosító kód: | 15861 |
Képzés/szak: | Pszichológia |
Elhelyezés dátuma: | 25 Ápr 2025 10:39 |
Utolsó változtatás: | 25 Ápr 2025 10:39 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap