Biczó, Dániel and Csató, Margaréta Dóra (2024) Utasforgalmi robbanás? – Az ország- és vármegyebérletek bevezetésének valódi hatása az utasforgalomra = Passenger count explosion? The real impact of the introduction of Hungary and county passes on passenger count. TDK dolgozat, BCE, Közgazdálkodás és közpolitika. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_csato_m_d_biczo_d_2024osz.pdf
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_csato_m_d_biczo_d_2024osz.pdf
Absztrakt (kivonat)
Kutatásunkban a 2023 májusában bevezetett ország- és vármegyebérletek hatását vizsgáljuk a vasúti utasforgalomra Magyarországon, amelyre a magyar állam 6 milliárd forint támogatást különített el. Első körben azt állapítjuk meg, hogy okozott-e az új bérletrendszer keresleti többletet és ha igen, pontosan mekkorát. Ennek érdekében először nemzetközi viszonylatban megvizsgáljuk, hogy milyen hatást gyakoroltak a hasonló, újonnan bevezetett, a korábbinál olcsóbb tarifarendszerek, ezt követően pedig a MÁV-START Zrt. adatai szerint megbecsüljük, hogy a Magyarországon bevezetett ország- és vármegyebérletek önmagában vett hatása pontosan mekkora. Eredményeink azért kiemelten relevánsak, mivel a MÁV-START Zrt. nem közölt konkrét számokat arról, hogy az ország- és vármegyebérletek bevezetése hány új utast és utazást eredményezett a vasútvonalakon. Elemzésünkben azt találtuk, hogy az állami vasúttársaság közleményeiben szereplő 52 milliós utasforgalom-növekedésből számításaink szerint 29 millió tudható be az új bérletrendszer okozta kereslet-változásnak.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Közlekedés, távközlés |
Azonosító kód: | 15851 |
Képzés/szak: | Alkalmazott közgazdaságtan |
Elhelyezés dátuma: | 16 Ápr 2025 09:32 |
Utolsó változtatás: | 16 Ápr 2025 09:32 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap