A közösségi média hatása a labdarúgók piaci értékére

Folyovich, Péter András (2023) A közösségi média hatása a labdarúgók piaci értékére. TDK dolgozat, BCE, Sportgazdaságtan II.. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_folyovich_p_2023.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/bcetdk_folyovich_p_2023.pdf

Absztrakt (kivonat)

Napjainkra a labdarúgás egyre nagyobb és népszerűbb iparággá nőtte ki magát. A csapatok pedig a megnövekedett bevételeik segítségével egyre nagyobb értékben igazolnak játékosokat, hogy hazájuk bajnokságában és a nemzetközi kupákban is sikereket érjenek el. Ezzel párhuzamosan pedig marketing és a közösségi média szerepe is megemelkedett a sportágban. Ezáltal egy-egy játékos esetében már nem csak a teljesítmény, hanem a népszerűség is fontos tényezővé vált az értékének a meghatározásakor. Kutatásom során azt vizsgáltam, hogy az egyes közösségi médiához köthető tényezők, mint az Instagram és a Twitter követők száma, befolyásolja-e a labdarúgók piaci értékét és ha igen, akkor milyen mértékben? Ezzel kapcsolatban két hipotézist vázoltam fel. Első körben, hogy véleményem szerint releváns tényező a követőszám a futballisták árát vizsgálva. Másodszor pedig, hogy bár befolyással lesz az értékükre, mégsem lesz a legfontosabb változók között és bizonyos teljesítményhez köthető változók szignifikánsabbak lesznek nála. Ehhez a közösségi oldalakon megtekinthető követőszámok, bizonyos demográfiai adatok és teljesítmény alapú mutatók segítségével állítottam össze adatbázisomat, melyet regresszióval vizsgáltam. Eredményeim azt igazolják, hogy a közösségi médiának fontos szerepe van a labdarúgók piaci értékeinek a meghatározásakor. Továbbá az is kijelenthető, hogy jelenleg egyéb tényezők még erősebb hatással befolyásolják a játékosok árát, mint a népszerűséghez köthető mutatók.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Kultúra, közművelődés, sport
Azonosító kód:15703
Képzés/szak:Pénzügy
Elhelyezés dátuma:16 Nov 2023 16:08
Utolsó változtatás:16 Nov 2023 16:08

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap