Turisztikai kríziskommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején = Tourism crisis communication in domestic business hotels during the covid-19 pandemic

Sirkó, Márta (2021) Turisztikai kríziskommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején = Tourism crisis communication in domestic business hotels during the covid-19 pandemic. TDK dolgozat, BCE, Turizmusmenedzsment. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/sirko_m_2021.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
791kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/sirko_m_2021.pdf

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom középpontjában a hazai 4 csillagos üzleti szállodák koronavírus-járvány alatti kríziskommunikációja áll. Kutatásom célja a vizsgált szállodák kríziskommunikációs folyamatának értékelése, illetve a járvány első és második hulláma alatt folytatott kommunikációjuk összehasonlítása. Témaválasztásom aktualitása vitathatatlan, hiszen a járvány minden eddiginél nagyobb mértékben érinti a turisztikai szektort, köztük a szállodákat. Erre a helyzetre egyik szolgáltató sem volt felkészülve, nem volt kidolgozott kommunikációs tervük, így jól vizsgálható, hogy milyen elemeket tudtak átvenni más krízishelyzetek (például természeti katasztrófák, terrorfenyegetettség) kommunikációjából, és milyen új elemekkel bővítették azokat. Kutatási kérdésem a következő: hogyan alakult és változott a kríziskommunikációs folyamat a hazai 4 csillagos üzleti szállodákban a koronavírus-járvány első és második hulláma alatt, illetve a kettő közötti időszakban. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítek az általam vizsgált szállodák kríziskommunikációért felelős munkatársaival, Fall és Massey (2005) három lépcsős kríziskommunikációs modelljére építve, az előkészület, a válaszadás és a helyreállítás szakaszait vizsgálva. Emellett általam meghatározott szempontok szerint tartalomelemzést végzek a vizsgált szállodák Facebook-oldalán és weboldalán, mint kríziskommunikációs felületeken. A dolgozat eredményeként azonosítható, hogy annak ellenére, hogy a vizsgált szállodákat teljesen váratlanul érte a jelenlegi helyzet, korábbi protokolljaikra, vis maior szerződéseikre és újonnan szerzett ismereteikre támaszkodva sikerült kidolgozniuk egy olyan válságtervet, illetve kríziskommunikációs tervet, amelyet eredményesen tudtak alkalmazni a koronavírus-járvány alatt.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. díj
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Média és kommunikáció
Azonosító kód:15631
Képzés/szak:Marketing
Elhelyezés dátuma:22 Máj 2023 09:07
Utolsó változtatás:22 Máj 2023 09:07

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap