Sirkó, Márta (2021) Turisztikai kríziskommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején = Tourism crisis communication in domestic business hotels during the covid-19 pandemic. Outstanding Student Paper, BCE, Turizmusmenedzsment. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/sirko_m_2021.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
791kB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/sirko_m_2021.pdf
Abstract
Dolgozatom középpontjában a hazai 4 csillagos üzleti szállodák koronavírus-járvány alatti kríziskommunikációja áll. Kutatásom célja a vizsgált szállodák kríziskommunikációs folyamatának értékelése, illetve a járvány első és második hulláma alatt folytatott kommunikációjuk összehasonlítása. Témaválasztásom aktualitása vitathatatlan, hiszen a járvány minden eddiginél nagyobb mértékben érinti a turisztikai szektort, köztük a szállodákat. Erre a helyzetre egyik szolgáltató sem volt felkészülve, nem volt kidolgozott kommunikációs tervük, így jól vizsgálható, hogy milyen elemeket tudtak átvenni más krízishelyzetek (például természeti katasztrófák, terrorfenyegetettség) kommunikációjából, és milyen új elemekkel bővítették azokat. Kutatási kérdésem a következő: hogyan alakult és változott a kríziskommunikációs folyamat a hazai 4 csillagos üzleti szállodákban a koronavírus-járvány első és második hulláma alatt, illetve a kettő közötti időszakban. Primer kutatásom során mélyinterjúkat készítek az általam vizsgált szállodák kríziskommunikációért felelős munkatársaival, Fall és Massey (2005) három lépcsős kríziskommunikációs modelljére építve, az előkészület, a válaszadás és a helyreállítás szakaszait vizsgálva. Emellett általam meghatározott szempontok szerint tartalomelemzést végzek a vizsgált szállodák Facebook-oldalán és weboldalán, mint kríziskommunikációs felületeken. A dolgozat eredményeként azonosítható, hogy annak ellenére, hogy a vizsgált szállodákat teljesen váratlanul érte a jelenlegi helyzet, korábbi protokolljaikra, vis maior szerződéseikre és újonnan szerzett ismereteikre támaszkodva sikerült kidolgozniuk egy olyan válságtervet, illetve kríziskommunikációs tervet, amelyet eredményesen tudtak alkalmazni a koronavírus-járvány alatt.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Media and communication |
ID Code: | 15631 |
Specialisation: | Marketing |
Deposited On: | 22 May 2023 09:07 |
Last Modified: | 22 May 2023 09:07 |
Repository Staff Only: item control page