Eőry, Fanni and Fekete, Dalma (2021) Mit jelent igazán boldognak lenni? – Regressziós elemzés a magyar diákok élettel való elégedettségéről. TDK dolgozat, BCE, Szociológia. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/eory_f_fekete_d_e_2021.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
958kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/eory_f_fekete_d_e_2021.pdf
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat témája az élettel való elégedettséget befolyásoló folyamatok feltárása. A dolgozat kutatási kérdése, hogy a 15-16 éves magyar diákok szubjektív jóllétére milyen külső és belső tényezők vannak hatással. A dolgozat a 2018-as PISA adatbázis elemeiből a magyar iskolákban végzett felmérés adatait használja fel. A kutatás módszertana lineáris regressziós becslés, melynek függő változója a tanulók élettel való elégedettsége, amit tizenegy független változóval magyaráz. A hipotéziseit az egyén-környezet dimenziók mentén a szakirodalomban található modellek segítségével fogalmazza meg. A dolgozat arra az eredményre jut, hogy a magyar diákok élettel való elégedettségére szignifikáns hatással van az alapvető pszichológiai szükségleteket kielégítő tényezők együttese, úgy mint az észlelt autonómia, a kompetencia és a társas kapcsolatok minősége. A kutatás továbbá megállapítja, hogy az iskolai klímát alakító tényezők nagyobb mértékben befolyásolják a serdülők szubjektív jóllétét, mint a külső, szocioökonómiai tényezők. A konklúziók levonása után javaslatokat tesz a pozitív iskolai légkör megteremtésére és felhívja a figyelmet a fiatalkori boldogság meglétének fontosságára.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Szociológia Pszichológia |
Azonosító kód: | 15543 |
Képzés/szak: | Pénzügy és számvitel |
Elhelyezés dátuma: | 10 Máj 2023 13:49 |
Utolsó változtatás: | 10 Máj 2023 13:49 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap