A fenntarthatóság értelmezése és gyakorlatba történő átültetése az utazásszervezői szektorban = Interpreting and putting sustainability into practice in the tour operator sector

Endrész, Blanka (2021) A fenntarthatóság értelmezése és gyakorlatba történő átültetése az utazásszervezői szektorban = Interpreting and putting sustainability into practice in the tour operator sector. TDK dolgozat, BCE, Turizmusmenedzsment. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/endresz_b_2021.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/endresz_b_2021.pdf

Absztrakt (kivonat)

A turizmus a koronavírust megelőzően a gazdaság egyik legdinamikusabban növekvő iparága volt, ám a COVID-19 járvány a szektor drasztikus és váratlan visszaeséséhez vezetett. A turisztikai szektor negatív hatásai elvezettek ahhoz, hogy a fenntartható turizmus koncepciója egyre fontosabbá vált az utóbbi években. A járványt követően feltehetően nagyobb hangsúlyt kapnak majd az alternatív turisztikai formák, a belföldi turizmus, megnövekszik a turisztikai szereplők közötti együttműködés, valamint a turizmusbiztonság szerepe is. Ez talán kivételes alkalmat biztosít, hogy a turizmus szektort fenntarthatóbb alapokra helyezzük a jövőben. A problémát a következő ellentmondások jelentik, dolgozatomban ezeket igyekszem mélyebben feltárni és választ találni rájuk: A turizmus alapvetően nem fenntartható iparág- lehet-e mégis fenntarthatóan működtetni? A koronavírus után a turisztikai szereplők elsősorban a gazdasági fenntarthatóságra és anyagi stabilitásra fognak törekedni – hogyan illeszthető bele ebbe az általában magasabb költségekkel járó fenntarthatósági koncepció? További megfontolást jelent, hogy a turisták azért utaznak külföldre, mert változatos környezetre vágynak – tartós lehet-e ennek fényében a belföldi turizmus fellendülése? Fő kutatási kérdésem a következő: Hogyan jelenik meg a fenntarthatóság eszméje a hazai utazásszervező vállalatok kínálatában és működésében, és milyen hatással van ezekre a COVID-19 járvány? Témám elméleti hátterének feltárásakor a tudományos folyóiratokban megjelent tanulmányok mellett figyelemmel követem a médiában zajló diskurzust. A motivációk, jelentéstartalmak és viselkedési formák feltárásához a kvalitatív módszert tartom alkalmasnak, így primer kutatásomat ilyen módon végzem. Kutatási kérdésemet - amely valójában két fő kérdést tartalmaz – alkérdésekre bontottam, amelyek alapján félig-strukturált szerkezetű interjúkat készítek hazai utazásszervezőkkel. Dolgozatom relevanciáját az adja, hogy a turizmus, a klímaváltozás és az ökológiai problémák kölcsönösen hatással vannak egymásra, ráadásul a világjárvány után bizonyára új alapokra kerül a szektor működése. Mind a kínálati, mind a keresleti oldal hozzájárul ahhoz, hogy ez az újraindulás milyen jövőképet biztosít az ágazat számára. A turisztikai szolgáltatók felelőssége és lehetőségei igen fontos kérdést jelentenek, ezért dolgozatom célja az utazásszervezők fenntarthatósággal kapcsolatos értelmezéseinek, gyakorlatainak és terveinek megismerése.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem
Azonosító kód:15542
Képzés/szak:Turizmus-vendéglátás
Elhelyezés dátuma:10 Máj 2023 13:43
Utolsó változtatás:10 Máj 2023 13:43

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap