Breitner, Sarolt Hedvig (2021) A kis dolgokból is lehet nagyon jó és nagyon nagy dolgokat kihozni A spontaneitás szerepe az (emlékezetes) turisztikai élményben. Outstanding Student Paper, BCE, Turizmusmarketing. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/breitner_s_h_2021.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/breitner_s_h_2021.pdf
Abstract
Kutatásom során arra keresem a választ, hogy milyen szerepet játszik a spontaneitás az (emlékezetes) turisztikai élményben, illetve, hogy a turisztikai szolgáltatók használnak-e – és, ha igen, milyen módon és mértékben – tudatosan tervezett, de fogyasztói oldalról nézve meglepetésszerű, spontán elemeket, hogy emlékezetessé tegyék vendégeik élményét. Ezen kérdés megválaszolásához ismertetem a spontaneitás fogalmát, turisztikai mellett pszichológiai és filozófiai irányultságú tudományos publikációkat is feldolgozva. Áttekintem a turisztikai élményhez kapcsolódó fogalmakat, az élménymenedzsment elméletét, majd pedig azon tényezőket vizsgálom, melyek az emlékezetes turisztikai élmény létrejöttében szerepet játszanak. Ezt követően a spontaneitás emlékezetes élményben betöltött szerepét veszem szemügyre. Primer vizsgálatom két, kvalitatív módszerrel végzett kutatásra épül. Kutatásom első – fogyasztói oldali – szakaszában arra kértem alanyaimat, hogy írják le legemlékezetesebb turisztikai élményeiket, és ha van, akkor az utazásaikhoz köthető „váratlan” eseményeket. Ezt követően pedig turisztikai szakemberekkel készítettem interjút, hogy feltérképezzem a spontán, meglepetésszerű, de tudatosan tervezett élményelemek használatának főbb jellemzőit. A narratív elemzés során vizsgálatom legfőbb eredménye, hogy a spontán, váratlan események átszövik a turisták emlékezetében megmaradt legemlékezetesebb élményeket. Ebből következően van jelentősége a szolgáltatói oldalnak ilyen élményeket tudatosan tervezni a vendégeik számára. A szakértői interjúk legfőbb tanulsága pedig, hogy a turizmus egyes területein belül eltérő ugyan, hogy a kínálati oldalon, milyen és mennyi lehetőség van ezek tervezésére, de vannak olyan apróság, amelyek alig kívánnak némi erőforrást, de annál inkább fokozzák a fogyasztói elégedettséget és hűséget.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Psychology |
ID Code: | 15528 |
Specialisation: | Turizmus-vendéglátás |
Deposited On: | 08 May 2023 11:33 |
Last Modified: | 08 May 2023 11:33 |
Repository Staff Only: item control page