Múzeumi márkaépítés a közösségi médiában a COVID-19 járvány alatt – Magyarországi múzeumok TikTok és Instagram kommunikációja

Barbócz, Zsolt (2022) Múzeumi márkaépítés a közösségi médiában a COVID-19 járvány alatt – Magyarországi múzeumok TikTok és Instagram kommunikációja. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
6MB

Absztrakt (kivonat)

A múzeumi digitalizációs törekvések évtizedekkel ezelőtt megjelentek és különböző megnyilvánulásai már elérhetőek a nagyközönség számára is. A múzeumok már nemcsak fizikailag vannak jelen, hanem megjelentek a digitális felületeken is. A kulturális örökség fizikai megnyilvánulásai mellett a digitalizált, digitális és virtuális anyagok is a hétköznapok részévé váltak. A kezdetleges weboldalak után, a web 2.0 megjelenésével ezek az intézmények a közösségi média oldalakon is megjelentek. Ezeket az oldalakat nemcsak kommunikációs felületként lehet használni, hanem aktívan hozzá tudnak járulni a kapcsolattartáshoz, a közösségépítéshez, illetve a participációhoz is. A COVID-19 koronavírusjárvány időszakában a múzeumoknak is alkalmazkodniuk kellet a különböző intézkedésekhez és korlátozásokhoz. A közösségi média felületei remek segítséget tudtak nyújtani abban, hogy kielégítsék a kultúra iránt érdeklődők igényeit a karanténhelyzetben. A múzeumok különböző stratégiák mentén, változatos tartalmakkal próbáltak megfelelni ezeknek az elvárásoknak. Ebben az időszakban a múzeumok digitalizációs tevékenysége és digitális jelenléte felértékelődött és növekedett. 2020-ban a közösségi média felhasználóinak a száma is ugrásszerűen megnőtt, ráadásul ebben az időszakban a TikTok is elterjedté és népszerűvé vált. Magyarországon a Petőfi Irodalmi Múzeum, a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nyelv Múzeuma tett kísérletet arra, hogy ezen a felületen keresztül is kommunikáljanak. A kutatásban ezeknek a múzeumoknak a TikTok és Instagram jelenlétét vizsgáltam meg, hogy hogyan használták az említett intézmények ezeket a felületeket kommunikációra, márkaépítésre, tájékoztatásra és kapcsolattartásra, hogyan jelent meg a járvány mint téma a kommunikációban és hogyan alkalmazkodott a múzeumi kommunikáció a járványhoz.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Média és kommunikáció
Kultúra, közművelődés, sport
Azonosító kód:15270
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:23 Jan 2023 13:51
Utolsó változtatás:23 Jan 2023 13:51

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap