Németh, Ágnes (2022) Design Thinking alkalmazása a gyakorlatban: Az ENSZ közösségi média kommunikációjában megjelenő felhasználó-centrikus elemek vizsgálata. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Az alábbi dolgozat az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok Instagram kommunikációjának kutatásával foglalkozik és célja az ENSZ közösségi média tartalmak tervezése során alkalmazott, felhasználó-centrikus, kreatív tartalmi elemek meglétének, valamint interakciókra való hatásának feltárása. A kutatás a Design Thinking koncepciójának felhasználói oldalról való megközelítéséből indul ki, és olyan kreatív elemeket vizsgál, mint a történetmesélés, vizuális kommunikáció, valamint a felhasználói interakciók közötti összefüggések. A téma relevanciáját tekintve újszerű, mivel az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok Instagram platformon történő kommunikációjával kapcsolatban nem találhatók kutatási előzmények, emellett a nemzetközi szervezetek közösségi média jelenlétének, valamint azon folytatott kommunikációjának jelentősége az utóbbi években növekvő tendenciákat mutatott. A dolgozat leginkább az ENSZ hivatalos dokumentumait tekinti elsődleges forrásoknak, emellett áttekinti a Design Thinking, történetmesélés, vizuális kommunikáció, felhasználói elégedettség, valamint felhasználói interaktivitás főbb elméleteit. A kutatás a kvalitatív tartalomelemzés módszertanával került kivitelezésre, amely keretei között, előre meghatározott kategóriák segítségével elemzi a vizsgált időszakban közzétett posztok vizuális, valamint tartalmi elemeit. A kutatás eredményei alapján igazolható, hogy az ENSZ bizonyos mértékben alkalmazza a felhasználók bevonódásának és célok iránti elkötelezettségének növelése érdekében a fogyasztócentrikus elemeket, azonban az egyes tényezők interakciókra való hatását vizsgálva, ezek az elemek nem minden esetben váltanak ki magas interakciós számokat. A dolgozat feltáró céllal jött létre és nem tekinthető reprezentatívnak, ebből kifolyólag csak a vizsgált időszak tendenciáira mutat rá, az eredmények nem általánosíthatók. Az előzetes kutatások hiányából, valamint a dolgozat feltáró jellegéből adódóan, a témában további kutatások végezhetők, amelyek nagyobb mintával, a külső érvényességre fókuszálva adhatnak betekintést a nemzetközi szervezetek online térben való jelenlétére.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Média és kommunikáció |
Azonosító kód: | 15265 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 23 Jan 2023 13:01 |
Utolsó változtatás: | 23 Jan 2023 13:01 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap