Árki, Kristóf (2022) A Papifrankó és a digitális evangelizáció. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
702kB |
Absztrakt (kivonat)
„A Katolikus Egyház maradi, nem halad a korral” – hallhatjuk sokfele. A digitalizáció világában egyre nehezebb elérni az embereket offline módokon. Jézus evangelizációra való felhívása és az Egyház tanítása örökérvényű, így az online világ térnyerésével és növekedésével új eszközökkel kell eljuttatni az emberekhez. Szakdolgozatomban a Papifrankót elemem ki a hazai platformok közül, melynek szerkesztősége YouTube-csatornát és Instagram oldalt is működtetett. A Katolikus Egyház tanításait mutatták be, alkottak véleményt aktuális társadalmi kérdésekről egyházias nézőponttal. Gyakran adtak hírt róluk az ország legnagyobb híroldalai is. Munkájuk hiánypótló volt és túlnyúlt az egyházi berkeken. Hipotézisem, hogy a Papifrankóval való találkozás után a más felekezetűeknek és vallásúaknak megváltozott/megváltozik a kialakult esetlegesen negatív kép a Katolikus Egyházról pozitív irányba. Keresem a válaszokat arra is, hogy miben változik meg a véleményük a nézőknek, a személyes hitükben megerősíti-e őket, illetve a más felekezetű emberek megismerve az Egyház tanítását felmerült-e, hogy katolizáljanak? A Papifrankó közönsége, követői bázisa rendkívül sokszínű volt, emiatt kérdőívezéssel mértem fel a kitöltők adatait és attitűdjeit az Egyházhoz. Az elemzés mellett érdekesnek tartottam megvizsgálni a tartalomgyártói oldalt is, az alapítójával, Hodász András atyával készült mélyinterjú rámutat motivációkra, kommunikációs eszközökre, célokra. A két oldal kiadja a teljes képet, miért volt sikeres a Papifrankó kommunikációja. Eredményeimben beigazolódik, hogy ez a fajta digitális evangelizáció képes lebontani a sztereotípiákat. Mindemelett dolgozatom további magyar kutatások alapja lehet.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Média és kommunikáció Vallás |
Azonosító kód: | 15216 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 11 Jan 2023 13:39 |
Utolsó változtatás: | 11 Jan 2023 13:39 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap