Tetszik, amit látsz fiatal barátunk? Avagy hogyan is próbálja a FIDESZ megszólítani a fiatal választópolgárokat a plakátkampányukon keresztül

Medvigy, Krisztián (2022) Tetszik, amit látsz fiatal barátunk? Avagy hogyan is próbálja a FIDESZ megszólítani a fiatal választópolgárokat a plakátkampányukon keresztül. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szabó Andrea ifjúságkutató egy 2021-es interjúban fogalmazta meg, hogy hazánkban 2010 után enyhén csökkent, majd 2014-től enyhe növekedést mutatott az érdeklődés a közélet és politika témájában. A koronavírus járvány ezt a növekedést nem állította meg, az National Democratic Institute 2020-as felmérése alapján a 16-29 éves korosztályban megkérdezettek „mintegy felének nőtt az érdeklődése a politika és közügyek iránt.” A járvány közéleti téma lett, mely katalizálta a fiatalok érdeklődését. Ez a trend motivált, hogy kutassam ezt a jelenséget. Mind a külföldi, mind hazai politikai pártok számára kihívás a fiatalok megszólítása. A dolgozatom a FIDESZ-KDNP kampányának elemzésére fókuszál, hiszen ők a jelenleg kormányon lévő párt, emellett a hazai és külföldi kutatók érdeklődését is felkeltette az itthon újkeletűnek számító kommunikációs gyakorlatuk. Kutatásom a parlamenti választások kampányidőszakában kezdem, amikor interjúkat készítek 18-25 év közötti korcsoport egy részével. Azért erre az időszakra esett a választásom, mivel a választási kampány periódusa során a választók a szokásosnál többször találkoznak politikai üzenetekkel. Az interjúk során azt elemzem, hogy a FIDESZ-KDNP kommunikációs eszközei (emojis plakátkampány) milyen érzelmeket váltanak ki az alanyból, emellett arra a kérdésre keresem a választ, hogy ennek a kampánynak hatására szavaznának-e a kormánypártra. A dolgozatom elméleti hátterét a populizmuskutatások biztosítják; többek között Mudde (2004), Laclau (2005), Jagers, Walgrave (2007), Mudde, Kaltwasser (2011) munkái segítik majd az elemzésemet. A fenti kutatások elméleti hátterére támaszkodva megvizsgálom a FIDESZ kommunikációjának populista stílusjegyeit, valamint azt, hogy ezeket hogyan értékelik a 18-25 éves alapszakos hallgatók.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Média és kommunikáció
Politikatudomány
Azonosító kód:15195
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:11 Jan 2023 09:48
Utolsó változtatás:11 Jan 2023 09:48

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap