Váradi, Lilla (2022) Árfolyamok és közösségi média: a pénzügyi véleményvezérek médiahatása. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Absztrakt (kivonat)
„Digitális szemfényvesztés, vagy a jövő valutája?” - fogalmazza meg a központi kérdést Bugár Gyöngyi a Hitelintézeti Szemle (19) tudományos cikkben. A „jövő valutája” kifejezés utópisztikus érzést kelt a 21.század emberében. Újhullámos befektetési formaként van jelen napjainkban. Dolgozatomban a kriptovaluták médiahátterét tárom fel: a közösségi média hogyan, s milyen mértékben hat a projektek árfolyamának változására? Specifikusan foglalkozom dolgozatomban a Twitter, valamint a Youtube, azaz a legnépszerűbb közösségi média portálok bejegyzéseivel, amelyeken a véleményvezérek befolyásolják a digitális pénznem alakulását. A pénzügy és a kommunikáció-médiatudomány szimbiózisban működnek egymással jelen szituációban, a pénznem mechanizmusára hatva. Foglalkozom továbbá a „kripto influenszerek” jelenlétével a digitális platformokon, vizuális kommunikáció, valamint médiaetika szintjén. Kutatási hipotézisem a következő: befolyásolják a kriptovaluták rövidtávú árfolyamváltozását a véleményvezérek közösségi média bejegyzései. Módszertanom kvalitatív alapokra épül: tartalomelemzést, illetve szabályzatelemzést alkalmazok, néhol statisztikákkal, saját méréssel bizonyítva a hatást. Vajon jelen esetben mit jelent médiatudatosnak lenni? Dolgozatomban bemutatom a folyamatot, miként jut el egy közösségi oldalon megjelenő bejegyzés egészen a tőzsdei számokig, megoldásokat keresve a megfelelően médiaetikus működésre. Szakértői interjú keretein belül, primer kutatásként pedig a digitális pénznem, valamint az influenszerek szerepét vizsgálom a 21.század emberének életében. Célom egy olyan általános tudást és összképet kialakítani kortársaim fejében, ami alapul szolgálhat a kriptovaluták változásait befolyásoló média tudatos használatára. A véleményvezérek részéről etikusabb, a vásárló részéről tudatosabb pénzügyi szerepet a Fintech világában, az online térben.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Pénzügy Média és kommunikáció |
Azonosító kód: | 15183 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 11 Jan 2023 08:02 |
Utolsó változtatás: | 11 Jan 2023 08:02 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap