A Megafon Központ, 2022-es magyarországi országgyűlési választások során folytatott kampánykommunikációjának fiatalokra gyakorolt hatása

Vadász, Adorján (2022) A Megafon Központ, 2022-es magyarországi országgyűlési választások során folytatott kampánykommunikációjának fiatalokra gyakorolt hatása. BA/BSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
610kB

Abstract

Magyarországon 2021-ben egy olyan politikai eseménynek lehettek tanúi a választók, melyre az ország demokratikus történetében még nem volt példa. Két sikertelen kormányváltási kísérlet és elvesztett választás után, az ellenzéki pártok megegyeztek, hogy közösen indulnak a 2022-es országgyűlési választásokon. Ezzel a kormánypártokat olyan helyzet elé állítva, melyhez hasonlóval még nem kellett megküzdeniük kormányzásuk során. Éppen ezért a választók egy kemény, hangos, agresszív kampányra készülhettek mindkét oldalról. Ezen kampánynak az egyik legfontosabb színtere az internet, és a közösségi média világa lett. A színtéren a kormányoldal egyik legfontosabb fegyvere a Megafon Központ, és annak munkatársai, akik hirdetett bejegyzésekben képviselik álláspontjukat, próbálják üzeneteiket eljuttatni a választókhoz. A kutatásom relevanciája tehát abban rejlik, hogy a politikai kommunikáció egyik legfontosabb színterén, a fiatalok „hazai pályáján” kérdéses, hogy az ő korosztályukban előzetes mérések alapján hátrányban lévő kormánypártok képesek lehetnek-e megszólítani őket. Szakdolgozatom tervezett célja megvizsgálni, hogy a 2022-es választások kampányában sikerül-e a Megafon Központnak elérni a fiatalokat, közvetíteni nekik üzeneteiket, valamint meggyőzni őket saját igazukról. A legfontosabb kutatási kérdéseim közé tartozik, hogy milyen mértékben sikerült-e elérniük a Központ munkatársainak a fiatalokat a közöségi médiában, illetve, hogy ennek arányában van-e különbség a politika iránt érdeklődők, és nem érdeklődők között. Emellett kutatási kérdéseim, hogy milyen üzenetek maradtak meg a fiatalokban a kampány során, illetve milyen érzéseket váltanak ki belőlük a Megafon munkatársainak bejegyzései, hogyan viszonyulnak ezekhez. A kvantitatív, kérdőívvel végzett kutatás vizsgált alanyai a 15-29 éves korosztályból kerülnek ki.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Media and communication
Political science
ID Code:15182
Specialisation:Kommunikáció- és médiatudomány
Deposited On:11 Jan 2023 07:59
Last Modified:11 Jan 2023 07:59

Repository Staff Only: item control page