Andrónyi, Dóra (2022) Társas kapcsolatok hatása az intézmény- és szakválasztási motivációkra végzős középiskolai tanulók körében. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Szociológia és Társadalompolitika Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
523kB |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre elterjedtebb a felsőoktatási rendszerben való továbbtanulás, természetes a diákok számára, hogy folytatják a tanulmányaikat az érettségit követően. Szerteágazó szakirányok közül van lehetőségük dönteni, hogy melyik irányba szeretnének továbbmenni, azonban sokak számára a megfelelő szak és intézmény kiválasztása nehézségekkel jár. Kutatásom során a diákok továbbtanulási motivációi mellett arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mi alapján választják ki a számukra megfelelő irányt, illetve erre a fontos döntésükre a társas kapcsolataik mennyire vannak hatással. Kvalitatív módszert alkalmazva félig strukturált interjúkat készítettem négy gimnáziumi végzős lánnyal és négy elsőéves egyetemi hallgatóval. A kutatási eredmények alapján mindegyik válaszadó számára egyértelmű volt a továbbtanulás mellett való döntés, mivel a későbbiekben szeretnének magas szintű pozíciót elérni munkahelyükön, és ehhez elengedhetetlen a diploma megszerzése. Az egyetemválasztási döntésükben eltérő befolyásoló tényezők voltak, azonban mindegyik interjúalanyom választására hatással voltak egy bizonyos szinten a társas kapcsolataik. Többen a szüleik és testvéreiktől látott mintát követve választottak szakirányt, míg mások számára az volt fontos szempont, hogy barátaik mit gondolnak az esetleges döntésükről, illetve ők merre tanulnak tovább.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Szociológia Pszichológia |
Azonosító kód: | 15111 |
Képzés/szak: | Szociológia |
Elhelyezés dátuma: | 06 Jan 2023 09:05 |
Utolsó változtatás: | 06 Jan 2023 09:05 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap