Macher, Borbála (2021) Művészetkommunikáció a világjárvány előtt és alatt : A Magyar Művészeti Akadémia kommunikációs rendszere 2019-2020. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Macher_Borbala.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Macher_Borbala.pdf
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a művészetkommunikáció világjárvány által előidézett változásait járom körül, a téma kereteit a Magyar Művészeti Akadémia kommunikációs rendszere adja. Bemutatom, hogy milyen online platformokon kommunikál a Magyar Művészeti Akadémia, hogyan változott ezek alkalmazása a járvány hatására, illetve, hogy az új vagy régi, de más megközelítésbe helyezett kommunikációs stratégiák miként járulhatnak hozzá a pandémia végezetével a hatékonyabb kommunikációhoz. A dolgozat nem csupán a Magyar Művészeti Akadémia szempontjából releváns. A művészetkommunikáció 2020-ban sosem látott változásokon esett át. A különböző művészeti ágak, amik a személyes találkozásra építenek érdeklődő és műtárgy, vagy produktum között, képernyők elé kényszerültek. Milyen hatékonysággal bír ez a forma a különböző művészeti ágazatok esetében? Hogyan érdemes a kialakult formákat használni a járvány lecsengése után? Ezekre a kérdésekre fókuszál a dolgozat, amikre a választ konkrét példák részletes elérési elemzése és a szakterületen elismert művészek és szakemberek véleményének összevetése ad. A dolgozat első részében a vizsgált intézményt, a Magyar Művészeti Akadémia történetét, felépítését, feladatait és kommunikációs platformjait ismertetem az elérhető szakirodalmak felhasználásával. A második részében különböző, a járvány hatására létrejött, új formátumok bemutatására kerül sor. Kiemelt szerepet kap a Héttorony fesztivál 2019-es és 2020-as programja. Az innovatív ötletek bemutatásán túl szükségesnek találtam a témához leginkább releváns személyek megszólaltatását, akik véleményükkel árnyalják és kiegészítik az elérési eredményeket, ezzel törekedtem a teljes körű körüljárásra és a lehető legpontosabb konklúzió levonására. A dolgozatban bemutatott, újonnan létrejött kommunikációs formák elemzései alátámasztják, hogy a vírus alatt jelentősen megemelkedett a Magyar Művészeti Akadémiához kapcsolható online tartalmak és elérések száma, amit a jövőben kiegészítő funkcióként, hatékony marketingstratégiára lehet váltani. A Héttorony fesztivál 2021-es tervei tovább erősítik ezt a megállapítást. A szervezők azt a döntést hozták a 2020-as fesztivál tapasztalatai és elérései alapján, hogy nem térnek vissza teljesen a hagyományos formához, ehelyett egy új, személyes és online elérést is biztosító, megvalósítás szempontjából összevont fesztiválban gondolkoznak. A dolgozatot az elemzések több szempontú vizsgálatával lehetne bővíteni, illetve a kutatás folytatását a járvány lecsengése utáni időszakban találom fontosnak és hiánypótlónak. A hagyományos, az online és a várhatóan összevont formátumok összehasonlítása előremutató és teljes képet adna a hatékonyságról. Tényszerűen fogalmazná meg a lehetséges kommunikációs stratégiákat, további kutatásokat generálva idővel alapul szolgálhatna a legsikeresebb művészetkommunikáció megvalósításához.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Média és kommunikáció Kultúra, közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 14703 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 05 Szept 2022 11:01 |
Utolsó változtatás: | 05 Szept 2022 11:01 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap