Bohl, Katalin (2021) The masculinity of James Bond from the perspective of Generation X and Z = James Bond maszkulinitása az X- és Z-generáció nézőpontjából. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Bohl_Katalin.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
794kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Bohl_Katalin.pdf
Absztrakt (kivonat)
The aim of this study is to systematically consider and extend our interpretation of the incarnating James Bond’s masculine identity, with a more focused analysis on the Daniel Craig-embodiment. James Bond-films are dependent on the continually changing expectations and standpoints of their audience, therefore, society. Being the fourth most successful film-series of all times, it is crucial to understand its mechanisms, as well as its effect on the audiences of different generations. This study focuses on Generation X and Generation Z, analysing the difference between their gender attitudes, in relation to how they think about the James Bond characters. By implementing studies on brand-self narratives and on means of traditional narrative cinema that reinforce a particular archetypal myth of a lover, hero, or outlaw, this study intends to capture the controversial masculinity that relies not just in Bond’s character, but also in his filmic environment
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Média és kommunikáció Szociológia |
Azonosító kód: | 14678 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 31 Aug 2022 12:54 |
Utolsó változtatás: | 31 Aug 2022 12:54 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap