Mádi, Bianka (2020) Egy középiskolai program hatásvizsgálata. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Szociológia és Társadalompolitika Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja a hátrányos helyzetű családok gyermekeinek támogatására kifejlesztett Arany János Tehetséggondozó Program hatásának vizsgálata. Az iskolai oktatás formájában nyújtott segítség eredményességének megállapítása érdekében a program két részét hasonlítom össze: az egyikben (Tehetséggondozó Program) iskolai és kollégiumi, a másikban (Kollégiumi Program) csak kollégiumi keretek között kapnak a hátrányos helyzetű diákok támogatást. A két programot – amelynek résztvevői a kísérleti, illetve kontrollcsoportot alkotják – a kvázi-kísérletek családjába tartozó comparative change design módszerével, regresszióelemzés alkalmazásával vizsgálom. A regressziós modellben a kísérleti és kontrollcsoportot megkülönböztető dummy változó mellett a diákok irodalom és matematikai érdemjegyei szerepelnek, amely az első félév, illetve a 2020 félévi jegyeket tartalmazzák. Az eredmények szerint a program hatása kedvező, azonban más, programon kívüli egyéb tényező(k) is befolyásolhatják a javulás mértékét.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Szociológia Pszichológia |
Azonosító kód: | 14654 |
Képzés/szak: | Szociológia |
Elhelyezés dátuma: | 24 Aug 2022 13:40 |
Utolsó változtatás: | 24 Aug 2022 13:40 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap