Faludi, András and Hoffmann, Kornél (2019) Vállalkozz Adatosan! A magyar használtautó piac árazási gyakorlatának vizsgálata = Data Driven Management! A quantitative analysis of pricing on the hungarian used car market. Outstanding Student Paper, BCE, Vállalkozás szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
667kB |
Abstract
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a magyar használtautó piac szereplői racionálisan árazzák-e be személyautóikat. A szakirodalmak áttekintése során 4 témakört vizsgálunk: az eladók és a vevők helyzetét információs szempontból, az ár és a minőség kapcsolatát, az árazás sajátosságait a használtautók esetében, valamint az ár kialakítására ható konkrét tényezőket. Ezt követően egy lineáris regressziós modell segítségével megvizsgáljuk, hogyan hatnak az egyes változók a használtautók árának változására. Ehhez először létrehozunk egy egyszerűsített alapmodellt, majd egy részletes kibővített modellt. A kibővített regressziós modell segítségével becsléseket adunk használtautók áraira, amelyek segítéségével megválaszoljuk a kutatási kérdésünket. A modellünk becslései alapján a magyar használtautó piac szereplőinek 97,93%- a racionálisan árazza be gépjárműveit. Végezetül az eredményeink felhasználásával javaslatokat teszünk a modell üzleti felhasználási lehetőségeire.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 3. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Economic development, sustainable development |
ID Code: | 13303 |
Specialisation: | Vezetés és Szervezés |
Deposited On: | 04 Dec 2020 10:57 |
Last Modified: | 04 Dec 2020 10:57 |
Repository Staff Only: item control page