Hova járnak az óvodások?: ferencvárosi óvodák programkínálatának összehasonlító elemzése

Kalotai, Bálint Dániel (2018) Hova járnak az óvodások?: ferencvárosi óvodák programkínálatának összehasonlító elemzése. TDK dolgozat, BCE, Szociológia szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
681kB

Absztrakt (kivonat)

Az új évezredben eljutottunk arra a pontra, hogy a kisgyermekek napjai már szinte jobban, de legalább annyira szervezettek, mint a felnőtteké, pedig a kisgyermekek megfelelő fejlődéséhez elengedhetetlen a kellő mennyiségű játék. A napirend kialakítására és a szabadidő-szervezésére óriási befolyással lehetnek az óvodák, ezért érdemesnek tartom megvizsgálni, hogy milyen programkínálatot hirdetnek az egyes intézmények. Mivel kevés kutatás vizsgálja a magyar óvodák szabadidő-szervezését, ezért a statisztikai adatok mellett tartalom- és interjúelemzést is alkalmazok kutatásomban. Vizsgálatom hozzájárul ahhoz, hogy egy kevéssé elemzett területen keresztül mutassa be, hogy milyen esélykülönbségek vannak az óvodák között. Feltáró kutatásom fő kérdései a következők témák köré csoportosultak: milyen szerepet töltenek be az óvodák a gyermekek szabadidejének szervezésében, illetve, hogy milyen különbségek fedezhetőek fel az egyes óvodák szerepei és programkínálata között. Eredményeim kimutatták, hogy az óvodák szerepe függ a hátrányos helyzetű kisgyermekek arányától. Így a magasabb HH-s arányú óvodák inkább szervezési szerepet, míg a jobb helyzetű intézmények egyben aktív programajánlói szerepet töltenek be. Továbbá kiderült az is, hogy a magasabb HH-s arányú óvodák inkább a készségfejlesztésre fókuszálnak, addig a jobb helyzetben lévők viszont széles kulturális és sportprogram-kínálatot közvetítenek.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Szociológia
Azonosító kód:11210
Képzés/szak:Szociológia
Elhelyezés dátuma:20 Jún 2018 11:53
Utolsó változtatás:20 Jún 2018 11:53

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap