Bükki, Rita Diana (2018) Stratégiai elemzés a megújuló energia piacán: egy magyarországi piacvezető vállalat komplex, egyedi értékkel és innovatív üzleti modellel való belépése az Egyesült Királyság piacára. TDK dolgozat, BCE, Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban egy magyarországi környezetvédelmi finanszírozásra és kvótakereskedelemre specializálódott vállalat jövőbeli stratégiai elemzését végeztem el, egy új piacra való belépés szcenáriójának szempontjából. Az elemzés során a kvalitatív, szakmai interjúk elvégzése mellett, a „Strategy Tripod” keretmodell mentén a stratégiai elemzés ismert eszköztárát alkalmaztam. Megállapítást nyert, hogy a vizsgált vállalat partneri szövetség kötése mellett az Egyesült Királyság piacára való belépés esetén a „municipal ESCo” vagy a „P2P” üzleti modellel valósíthatja meg a legnagyobb mértékű értékteremtést, egy három pilléren nyugvó ökológiai és közösségi projekteket végző energia szolgáltatóként. Az értékteremtés realizációi a gazdasági, társadalmi, szociokulturális dimenziókban összpontosulnak, valamint az ökoszisztéma rehabilitációjában, összhangban a glokális fenntartható fejlődés megvalósítását kitűző célokkal.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem Gazdasági fejlődés, fenntartható fejlődés Energia gazdaság |
Azonosító kód: | 11174 |
Elhelyezés dátuma: | 15 Jún 2018 08:27 |
Utolsó változtatás: | 15 Jún 2018 08:27 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap