Stratégiai elemzés a megújuló energia piacán: egy magyarországi piacvezető vállalat komplex, egyedi értékkel és innovatív üzleti modellel való belépése az Egyesült Királyság piacára

Bükki, Rita Diana (2018) Stratégiai elemzés a megújuló energia piacán: egy magyarországi piacvezető vállalat komplex, egyedi értékkel és innovatív üzleti modellel való belépése az Egyesült Királyság piacára. TDK dolgozat, BCE, Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
4MB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban egy magyarországi környezetvédelmi finanszírozásra és kvótakereskedelemre specializálódott vállalat jövőbeli stratégiai elemzését végeztem el, egy új piacra való belépés szcenáriójának szempontjából. Az elemzés során a kvalitatív, szakmai interjúk elvégzése mellett, a „Strategy Tripod” keretmodell mentén a stratégiai elemzés ismert eszköztárát alkalmaztam. Megállapítást nyert, hogy a vizsgált vállalat partneri szövetség kötése mellett az Egyesült Királyság piacára való belépés esetén a „municipal ESCo” vagy a „P2P” üzleti modellel valósíthatja meg a legnagyobb mértékű értékteremtést, egy három pilléren nyugvó ökológiai és közösségi projekteket végző energia szolgáltatóként. Az értékteremtés realizációi a gazdasági, társadalmi, szociokulturális dimenziókban összpontosulnak, valamint az ökoszisztéma rehabilitációjában, összhangban a glokális fenntartható fejlődés megvalósítását kitűző célokkal.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Témakör:Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem
Gazdasági fejlődés, fenntartható fejlődés
Energia gazdaság
Azonosító kód:11174
Elhelyezés dátuma:15 Jún 2018 08:27
Utolsó változtatás:15 Jún 2018 08:27

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap