Baksai, Csilla (2018) Áldozathibáztatás az iskolában: hogyan befolyásolja egy bántalmazási szerep az áldozathibáztatást? TDK dolgozat, BCE, Magatartástudományi és Kommunikációelméleti szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
857kB |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozat célja az, hogy kvalitatív feltáró kutatással járuljon hozzá egy későbbi kvantitatív kérdőíves kutatáshoz, mely az alábbi kutatási kérdés megválaszolására irányul: A bántalmazások során általában felvett szerep (bántalmazó, áldozat, szemlélő) hogyan befolyásolja azt, hogy mennyire áldozathibáztató valaki? Középiskolásokkal készített fókuszcsoportos beszélgetések és egy egyéni interjú alapján az alábbi eredményekre jut a dolgozat (1) az a megállapítás, hogy sokszor egy személy vagy kisebb csoport a kiindulópontja a bántalmazásoknak, majd ez a viselkedés trenddé terjed el, (2) nem azonosíthatók általános bántalmazói vagy áldozati személyiségjegyek, viszont leggyakrabban a bántalmazó személyes vagy családi hátterében húzódik a bántalmazás mögötti indok, (3) a tanároknak, szülőknek és szemlélőknek fontos szerepük és felelősségük van bántalmazás megelőzésében és kezelésében, illetve (5) az áldozathibáztatás mértéke enyhébb, ha több, személyes információ áll rendelkezésre a bántalmazóról. A dolgozat elméleti kiindulópontjai Olweus (1996), Blazer (2005), Gini, et al. (2008), Dake, et al. (2003), Niemi & Young (2016) és Whatley (1996) eredményei.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | különdíj |
Témakör: | Szociológia |
Azonosító kód: | 11162 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 14 Jún 2018 11:03 |
Utolsó változtatás: | 14 Jún 2018 11:06 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap