Magyar termékek a hazai piacokon

Mlinkó, Aliz (2015) Magyar termékek a hazai piacokon. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Agrárközgazdasági és Vidékfejlesztési Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Mlinko_Aliz.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Mlinko_Aliz.pdf

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom elkészítése során a magyar termékek hazai piacokon való jelentőségével foglalkoztam. Magyarország kedvező domborzatának, éghajlati viszonyának, kiváló földrajzi elhelyezkedésének, és magas minőségű termőföldjeinek köszönhetően alkalmas arra, hogy hazai alapanyagból kiváló magyar termékeket állítson elő. Azonban a hazai élelmiszerboltok polcait tekintve azt látni, hogy a kínálat nagy részét jellemzően a más országban gyártott importcikkek teszik ki. Dolgozatom célja, hogy először kvantitatív módszerrel felmérjem a hazai termékek iránti elkötelezettséget, majd kvalitatív módszer segítségével különböző javaslatokat és ajánlásokat fogalmazzak meg annak érdekében, hogy ez a jövőben tovább erősödjön. Ennek alapján kutatási kérdésemet a következőképpen fogalmaztam meg: Milyen módon lehetne erősíteni a magyar élelmiszerek iránti elkötelezettséget a hazai fogyasztói magatartás vizsgálat tapasztalatai alapján? Úgy gondolom, szakdolgozatom egy olyan témát vet fel, amely mind Magyarország, mind a magyar fogyasztók és termelők tekintetében kiemelt jelentőséggel kezelendő. Kutatási kérdésem vizsgálatához alapvetően szükség van a hazai fogyasztók szokásainak, elsősorban a magyar termékekre irányuló magatartásuknak megismerésére. Ehhez, egy zárt kérdéseket tartalmazó kérdőíves felmérést készítettem. A kérdőív tapasztalati alapján, a XXI. század marketingtevékenységeinek segítségével lehetőségem nyílt arra, hogy különböző ajánlásokat és javaslatokat fogalmazzak meg annak elősegítése érdekében, hogy a fogyasztókban tudatosítsuk a hazai termékek jelentőségét, és azok vásárlásának – mind gazdasági, mind társadalmi, mind egészségügyi, mind élelmiszerbiztonsági szempontból – pozitív hatásait. A kutatás során szerettem volna megismerni egy olyan vállalat marketingtevékenységeit, amely minden tekintetben, száz százalékig magyarnak mondhatja magát. Így esett a választásom a számos magyar- és hazai termék védjeggyel rendelkező Univer Product Zrt.-re. Avramucz Attila – aki tíz éven át volt a Zrt. marketingigazgatója, jelenleg pedig a vállalati kapcsolatok igazgatásért felel – örömmel állt rendelkezésemre egy interjú elkészítésének céljából. Egy rendkívül kedves, hazája és vállalata iránt erősen elkötelezett, mély érzésű, közvetlen és barátságos embert ismerhettem meg személyében. Dolgozatom során többek között ismertetem, hogy a 2012-es Vidékfejlesztési Minisztérium által létrehozott rendelet alapján mikor is beszélhetünk magyar termékről, összefoglalom a témával kapcsolatba hozható eddigi empirikus kutatások tapasztalatait és következtetéseit, valamint bemutatom azon módszertani eszközök eredményét, amelyeket az empirikus vizsgálat során alkalmazok. Ennek következtében dolgozatom végére egy olyan átfogó, országos, vállalati határokon átívelő, hazai értékeket központba helyező marketingstratégia kialakítását hangsúlyozom, ami elősegítheti a hazai összefogásérzést, a tudatos vásárlók számának növelését, a hazai identitás erősítését és ennek következtében a hazai termékek iránti elkötelezettség erősítését. Szakdolgozatomból levonható legfontosabb következtetés, hogy amennyiben egy termék a gyökereiből eredően magyar, az nem csak egy bizonyos kommunikációban használandó, jól hangzó szlogen, hanem egy magas minőségű, hazai értékeket hűen tükröző kincs, egy védjegy. Útravaló tehát, hogy becsüljük a hazai adottságokat, értékeket, mutassunk példát, legyünk büszkék az itthon elért eredményekre és válasszuk a hazait, ezáltal erősbítve országunk hírnevét, és támogatva azon honfitársainkat, akik megtermelik, feldolgozzák, előállítják, értékesítik azt!

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Élelmiszeripar, tartósitóipar
Azonosító kód:8313
Képzés/szak:Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki szak
Elhelyezés dátuma:24 Szept 2015 13:31
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 21:22

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap