A Videoton Precíziós Kft. fejlődési stratégiája

Herbay, Dávid (2015) A Videoton Precíziós Kft. fejlődési stratégiája. Postgraduate thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Üzleti Gazdaságtan Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A Videoton Precíziós Kft a Videoton vállalatcsoport ipari sorozatgyártó szerszámokat gyártó Kft-je. A cég tevékenysége a visszanyúlik a Videoton alapításáig. Az alapítása óta hasonló tevékenységet végez, de különböző szerszámokat gyárt különböző piacokra. A dolgozat témája, hogyan tud önállóan is sikeres lenni a rendszerváltás előtt még csak a Videoton vállalat gyáregységeként működő részleg. A dolgozat elsőként bemutatja a Videoton vállalatcsoport történetét és jelenlegi szervezeti formáját a holding szervezet elméleti alapjaival alátámasztva. Bemutatásra kerül üzleti struktúrája és stratégiájának főbb elemei, hogy látható legyen, hogyan illeszkedik mindebbe a VT Precíziós Kft. Ezután kerül sor a cég részletesebb bemutatására. A dolgozat részletsebben is taglalja a cég tevékenységét, ami segítséget nyújt a később az iparág meghatározásához. A cég célkitűzései a tulajdonosi elvárásokon és a cég Minőségirányítási kézikönyvében megfogalmazottakon keresztül van bemutatva. A fókusz a mikrokörnyezet meghatározásán van, így kerül meghatározásra az iparág, amiben a cég tevékenykedik, a cég vevői struktúrája és legfontosabb vevőinek jellemzői, a szállítók, és a versenytársak. A versenytársak elemzésénél a dolgozat a szerző üzleti információira, az elektronikus beszámolókra és versenytársak honlapján fellelhető adatokra támaszkodik. A piaci elemzés a Nemzetközi Szerszámgyártók Szövetsége (ISTMA) által kiadott statisztikai évkönyv alapján készült. A cég stratégiájának megfogalmazásához a két legelterjedtebb stratégiai elemzési módszer lett alkalmazva, a Porter öt tényezős elemzés és a SWOT elemzés. A Porter öt tényezős modellje alapján kerül bemutatásra az iparág és az abban jelenlevő verseny, illetve a versenyt befolyásoló tényezők. A SWOT elemzés pedig lehetővé teszi a céghez szorosan köthető külsű és belső illetve pozitív és negatív tényezők, melyeket részletesen is tárgyal dolgozat. A dolgozat utolsó fő fejezetében a SWOT elemzés vázán készül javaslat a cég jövőbeni stratégia lépéseire.

Item Type:Postgraduate thesis
Subjects:Management, business policy
Business organisation
ID Code:8135
Specialisation:Mérnök-közgazdász szak
Deposited On:09 Jun 2015 07:38
Last Modified:02 Jul 2016 21:20

Repository Staff Only: item control page