LNG üzemanyagú teherautók várható részesedése az európai szállítmányozási piacon 2020-ig

Szabó, András and Jurecska, Attila (2014) LNG üzemanyagú teherautók várható részesedése az európai szállítmányozási piacon 2020-ig. TDK dolgozat, BCE, Fenntartható fejlődés és környezeti menedzsment szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20140326094914.pdf

Absztrakt (kivonat)

A nem konvencionális szénhidrogén kitermelések költséghatékonyság javulása következtében megnövekedett a földgáz és vele együtt a cseppfolyósított földgáz piaca. Vizsgálatunk során a cseppfolyósított földgáz (LNG) alacsonyabb árú elérhetőségének hatását próbáltuk megjósolni az európai szállítmányozási piacra, 2020-ig. A becslés logikailag két részre tagolható: (1) A földgáz kitermeléstől a cseppfolyósításon keresztül egészen a kútig történő szállításig €/kg árbecslés, (2) a felhasználás szerint a helyettesítő funkciót betöltő dízel teljes költségbecslése, figyelembe véve a technológiai különbségeket. A kitermelési becslés eredményeképpen 0,25 €/kg LNG kútárat kaptunk. A befektetés szemlélet szerint számolt versenyképes piaci ár nagyjából 1,1 €/kg. Fontos megjegyezni, hogy a nagyban eltérő szállítmányozási karakterisztika és a magas technológiai költség következtében a 0,25 €/kg áron sem lesz a teljes teherszállítmányozásban versenyképes az LNG mint üzemanyag. A magas kihasználtságú, nagy teljesítményű távolsági teherszállítmányozásban viszont már 1,1 €/kg ártól versenyképes az LNG.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. helyezett
Témakör:Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem
Logisztika, termelésszervezés
Azonosító kód:8092
Elhelyezés dátuma:14 Máj 2015 12:38
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 21:20

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap