Élelmiszerfogyasztásban megnyilvánuló földrajzi-alapú elkötelezettségek vizsgálata a hazai egyetemista populáció körében

Augusztinovicz, Dávid Máté and Andó, Bálint (2014) Élelmiszerfogyasztásban megnyilvánuló földrajzi-alapú elkötelezettségek vizsgálata a hazai egyetemista populáció körében. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a globalizáció által a társadalomban létező földrajzi-alapú egyéni elkötelezettségekre gyakorolt hatást tárgyaló vita elméleti keretrendszeréből indul ki. A fogyasztóimagatartás-kutatás megállapításait alapul véve amellett érvel, hogy az egyének fogyasztási magatartása földrajzi-alapú identitásuk kifejezőeszköze lehet. A kérdés vizsgálatához a hazai egyetemista populáció körében végzett kvalitatív és kvantitatív adatfelvételt ötvöző kutatást valósít meg. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy a válaszadók fogyasztását Magyarországhoz, lakóhelyhez, valamint Európához kötődő attitűdök egyaránt alakítják. Ezek közül a Magyarországhoz és a lakóhelyhez kötődő elkötelezettség esetében a konkrét vásárlási döntésekkel és a fizetési hajlandóságokkal is szignifikáns kapcsolatot mutatnak a válaszadók attitűdjei. A kutatás eredményei a reprezentativitás hiányából és a kutatás korlátaiból adódóan nem általánosíthatók a hazai egyetemista populáció egészére vagy szélesebb társadalmi rétegekre. Mindazonáltal jövőbeli, reprezentatív mintákon végzett kutatások munkahipotéziseiként szolgálhatnak.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. helyezett
Témakör:Marketing
Szociológia
Azonosító kód:8072
Elhelyezés dátuma:12 Máj 2015 10:45
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 21:20

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap