Élelmiszerfogyasztásban megnyilvánuló földrajzi-alapú elkötelezettségek vizsgálata a hazai egyetemista populáció körében

Augusztinovicz, Dávid Máté and Andó, Bálint (2014) Élelmiszerfogyasztásban megnyilvánuló földrajzi-alapú elkötelezettségek vizsgálata a hazai egyetemista populáció körében. Outstanding Student Paper, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A dolgozat a globalizáció által a társadalomban létező földrajzi-alapú egyéni elkötelezettségekre gyakorolt hatást tárgyaló vita elméleti keretrendszeréből indul ki. A fogyasztóimagatartás-kutatás megállapításait alapul véve amellett érvel, hogy az egyének fogyasztási magatartása földrajzi-alapú identitásuk kifejezőeszköze lehet. A kérdés vizsgálatához a hazai egyetemista populáció körében végzett kvalitatív és kvantitatív adatfelvételt ötvöző kutatást valósít meg. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy a válaszadók fogyasztását Magyarországhoz, lakóhelyhez, valamint Európához kötődő attitűdök egyaránt alakítják. Ezek közül a Magyarországhoz és a lakóhelyhez kötődő elkötelezettség esetében a konkrét vásárlási döntésekkel és a fizetési hajlandóságokkal is szignifikáns kapcsolatot mutatnak a válaszadók attitűdjei. A kutatás eredményei a reprezentativitás hiányából és a kutatás korlátaiból adódóan nem általánosíthatók a hazai egyetemista populáció egészére vagy szélesebb társadalmi rétegekre. Mindazonáltal jövőbeli, reprezentatív mintákon végzett kutatások munkahipotéziseiként szolgálhatnak.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Marketing
Sociology
ID Code:8072
Deposited On:12 May 2015 10:45
Last Modified:02 Jul 2016 21:20

Repository Staff Only: item control page