A Cortinatex Kft. üzleti terve nagykereskedelmi tevékenység indításához

Molnár, Bernadett Andrea (2014) A Cortinatex Kft. üzleti terve nagykereskedelmi tevékenység indításához. MA/MSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Szakdolgozatom központi témája a kis- és középvállalatok (beleértve a mikro vállalkozásokat is) üzleti tervezése. Irodalom feldolgozásom során tárgyalom mit is jelent az üzleti tervezés, miért fontos a vállalkozások számára, miért van rá szükség, hogyan épül fel. Mivel számos szakember (szerző) kiemelt fontosságúnak tartja a stratégiai tervezés és az üzleti tervezés szoros kapcsolatát, ezért ez a témakör is bemutatásra kerül. Stratégia nélkül az üzleti terv sem tud működni. A stratégia során fogalmazom meg mit is jelent a vállalati vízió és misszió meghatározása, áttekintésemmel igyekszem komplex képet kialakítani egy vállalat stratégiájának kialakítási folyamatáról. Ezáltal az olvasó is párhuzamot tud vonni a két témakör kapcsolódását illetően. A logisztika menedzsment egy-egy ágának bemutatása és vizsgálata elengedhetetlen, hiszen a dolgozatban szereplő vállalkozás nagykereskedelmi tevékenységét kívánja beindítani, amely során többek között olyan feladatokat kell megoldania, mint a beszerzés és a készletezés. Miután a szakirodalmi háttér felépítésre került, olvasható az üzleti terv. Amelyben részletes bemutatásra kerül a vállalkozás, annak céljaival és missziójával egyaránt. A dolgozat célja feltérképezni a textilipart és a versenyszférát, információt gyűjteni és azokat bemutatni a magyar KKV-k helyzetéről, valamint a textiliparról, annak lehetőségeiről és veszélyeiről. A környezetelemzés során külső és belső környezeti elemzés is készült, valamint a kettőt összefogó SWOT analízis. Ezt követte az üzemeltetési terv, amelyben konkrét akciótervek találhatók, a beszerzési és értékesítési folyamatok és azok részletes tárgyalására kitérően. A szervezeti tervben a vállalkozás vezetőinek feladatai, valamint a jövőbeni alkalmazott tevékenységi körei olvashatók. Melyet a marketing terv követ, a célpiac, a marketingkommunikációs stratégia, a marketingmix elemei és néhány jövőbeni terv meghatározásával. A marketing mix elemei alatt részletekbe menően kerül szó az ármeghatározásról és a termékmegjelenésről, táblázatokkal és képekkel alátámasztva. A pénzügyi terv során számoltam a várható bevételekkel, a készletezés optimalizálásával és a megtérülés lehetőségével. Táblázatok sorozata kívánja bebizonyítani és alátámasztani a Cortinatex Kft. elképzeléseinek életképességét, melyek a következők: Cash Flow, mérleg, eredmény kimutatás, fedezeti pont-számítás. Végezetül megállapításra kerül a tény, miszerint az ötlet életképes és a vállalat megállja a helyét a magyarországi textil nagykereskedések között. Az út várhatóan rögös lesz. Amennyiben a beszállítókkal kialakított szállítási feltételek működőképesek a valóságban is, nincs különösebb akadálya a Cortinatex saját kollekciója piaci bevezetésének „Deliccho” márkanév alatt.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Logistics, production management
Management, business policy
ID Code:6911
Specialisation:Gazdálkodási
Deposited By: Eszter Dolinka
Deposited On:24 Mar 2014 13:46
Last Modified:02 Jul 2016 21:09

Repository Staff Only: item control page