Üzleti tervezés, avagy a Capsula Bt. jövője

Lőrik, Marcell (2013) Üzleti tervezés, avagy a Capsula Bt. jövője. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Vállalatgazdaságtan Intézet.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A dolgozat célja, a Capsula Bt. jelenlegi helyzetének elemzése, és jövőbeli lehetőségeinek feltárása egy üzleti terv keretein belül. A családi tulajdonú gyógyszertárunk üzleti eredménye évről-évre romlik a gyógyszerpiac átalakulása következtében, így cégünknek olyan lehetőséget kellett találnia, mellyel megfordítható ez a folyamat. Ezt a lehetőséget a gyógyszertárban dolgozó gyógyszerészek szabadság alatti helyettesítésében találtam meg. A törvényi előírás szerint, gyógyszertár csak úgy lehet nyitva, ha gyógyszerész tartózkodik benne, így szabadsága ideje alatt köteles a gyógyszerész helyettest találni. A nagyon kevés helyettesítő gyógyszerész teszi lehetővé számunkra egy megbízható, szakmailag kiváló gyógyszerészekből álló csapat létrehozását a piaci rés kitöltése érdekében. A szakdolgozat első részében az üzleti terv megírásának általános szabályait foglaltam össze, melyet többek között olyan neves közgazdászok munkáiból gyűjtöttem össze, mint a Corvinus Egyetemen is tanító Vecsenyi János. Az igen gazdag szakirodalom egy részének elolvasása során, próbáltam az iparágra legjellemzőbb formai, és módszertani praktikákat megtalálni, majd beépíteni a dolgozatba. Ezek alapján a bevezetést, és az üzleti tervet általánosan leíró rész után, a harmadik fejezetben egy vezetői összefoglalót talál az olvasó, mely valójában az üzleti terv rövidített verziója, annak legjelentősebb mondanivalóival. Az ezt követő két fejezetben, előbb Porter erőtér modellje alapján a vállalkozás jelenlegi helyzetét mutatom be, majd a SWOT analízisnek köszönhetően a létrehozni kívánt helyettesítési profilról kap az olvasó egy átfogó képet. A hatodik fejezetben a marketingterv kapott helyet, melyben a 4P meghatározására kerül sor. A hetedik fejezet a bevonni kívánt gyógyszerészeket sorakoztatja fel, az emberi erőforrás terv keretein belül. Ezt követi a pénzügyi terv, mely pesszimista, realista és optimista verzióban is elkészült. Teljes bemutatásra, és kifejtésre az általam optimistának nevezett verzió került, mert a szakmai vélemények alapján ennek van a legnagyobb bekövetkezési valószínűsége. A kilencedik fejezet a Capsula Bt. tulajdonosainak egy távolabbi célját vetíti az olvasó elé, melynek közelebb kerülését az üzleti tervben szereplő, helyettesítési profil teszi lehetővé. Ez a cél egy másik, legalább azonos forgalmú gyógyszertár megvétele a meglévő mellé. Az üzleti terv a vállalkozók jövőbeli útmutatójaként fog szolgálni, kifejezetten saját célra készült, nem pénzügyi befektetők meggyőzése gyanánt. Annál is inkább igaz ez a megállapítás, miszerint a helyettesítési profil létrehozása és kiteljesítése meglehetősen alacsony tőkét igényel, az általa megszerezhető profit viszont igen jelentős. Az annotáció lezárásaként az optimista verzióban szereplő számadatokat szeretném bemutatni.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Management, business policy
ID Code:6598
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:18 Feb 2014 09:29
Last Modified:02 Jul 2016 21:06

Repository Staff Only: item control page