Az ACN román távközlési piacralépési stratégiájának az elemzése

Bődi, Szabolcs (2013) Az ACN román távközlési piacralépési stratégiájának az elemzése. Postgraduális szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Vállalatgazdaságtan Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az ACN román távközlési piacra történő belépésének a stratégiáját elemeztem. A Multi-Level-Marketing a leggyorsabban fejlődő értékesítési módszer napjaink kereskedelmében, mely olyan emberek számára is kínált lehetőséget, akik saját maguktól nem mertek volna vállalkozni és vállalkozásukat csekély összegből is elkezdhették. A hálózat bővülésével a befektetett munka és energia által kapható jövedelem egyre nő. Az ACN is ilyen cég, egy nagyon sikeres hálózatot épített ki a világ 23 országában és a képviselői szert tehettek egy rendszeres passzív jövedelemre, ezzel megteremtve saját anyagi függetlenségüket. Az ACN-nek bizonyos szolgáltatásaihoz partnercégeket kell találnia, hogy bizonyos szolgáltatásait (például Vezetékes telefonszolgáltatás) az adott szolgáltató már kiépített infrastrukturáján keresztül tudjon kínálni, illetve valamelyik mobilszolgáltató legjobb szolgáltatásait tudja értékesíteni és mintegy brókercége lenne az illető szolgáltatónak. Bemutattam a román távközlési szektorban tevékenykedő szolgáltató cégeket, a közöttük folyó versenyt, mely alapján úgy látom, hogy az ACN-nek a Romtelecommal és a Vodafone Romaniaval cészerű partnerségi megállapodást kötnie. Mind kormányzati szinten, mind a gazdaság-, illetve az infrastruktúra terén történtek előrelépések a fejlesztésük irányába, de ezeket még tartom megfelelőnek. A gazdasági válság is jelentősen éreztette hatását Romániában. Figyelembe kell venni a lakosság demográfiai összetételét, etnikai összetételét, valamint vallási megoszlását. Nagy városokban nagyobb hálózatot lehet kiépíteni, valamint a kulturális különbségek is befolyásolhatják az emberek attitűdjeit, ami szintén hatással van a stratégiánkra. A legfőbb versenytárs az LV7 Holding NECC TELECOM Romania nevű leányvállalata, melynek mind a profilja, mind a marketingterve, mind a termékei/szolgáltatásai nagyon hasonlítanak az ACN-éhez, így szoros lesz a verseny közöttünk. Nekünk mindenképpen alacsonyabb áron kell kínálnunk a termékeinket, mint a NECC TELECOM Romania, ha versenyképesek akarunk lenni a piacon. A vevők alkupozícióját nem tekintem erősnek a román távközlési piacon, nem erős a szállítók alkupozíciója. Mindenképpen fel kell készülni a legrosszabb verzióra is, nevezetesen, hogy összefog ellenünk az összes versenytársunk. A versenytársak lépéseinek előrejelzésére javaslom a a nem racionális várakozáson alapuló előrejelzés módszerét, valamint egyfajta szerepjátékot is használhatunk, amelyben arra adunk választ, hogy az ő helyükben mit tennénk. A kompetitív benchmarking folyamat segítségével össze tudjuk hasonlítani stratégiánkat és operatív tevékenységünket a piacon tevékenykedő legjobb versenytársakéval. A SWOT elemzéssel képet alkothatunk arról, hogy mely területeken vagyunk erősek és mely területeken kell még további erőfeszítéseket elérni a versenytársakhoz és a piaci igényekhez viszonyítva. Az ACN számára a piacfejlesztést és a diverzifikációt tanácsolom és a megvalósításukra is tettem javaslatokat. A sztárok közé soroltam a digitális telefonszolgáltatást, az ACN Mobile World-öt, a Mobil partnerkapcsolatot, az ACN SIM-kártyát, valamint a Szélessávú- és Televíziós partnerkapcsolatot, a Vezetékes telefont viszont a fejős tehenek közé soroltam. Az ACN a teljes piac lefedését választja, hiszen termékeivel/szolgáltatásaival minden szegmenst meg kíván célozni. A termék/szolgáltatás differenciálás során a nehézkes iparágba soroltam a Digitális- és Vezetékes telefonszolgáltatást, valamint a Mobil partnerkapcsolatot. A specializált iparágba soroltam az ACN Mobile World-öt. A monolit iparágba soroltam az ACN SIM kártyát, valamint a Szélessávú- és Televíziós partnerkapcsolatot. Az összes versenytársra elvégezve a felmérést és a számításokat, megkapjuk a termékpozícionálási hálót. Stratégiánkat két dimenzió mentén alakítjuk ki. Egyrészt megvizsgáljuk az elérendő piaci célt (a teljes piac meghódítása), másrészt vizsgáljuk stratégiánkat a földrajzi kiterjedtség mentén is (100%-os beruházás). Ezen felül a piacbefolyásolási politikánk tekintetében a személyes eladást használjuk. A marketingterv megvalósítása érdekében biztosítani kell a szükséges erőforrásokat és megfelelően kell allokálni őket a különböző termékek közötti elosztás édekében és az is fontos, hogy megfelelő időpontban álljanak rendelkezésre. Az ellenőrzést pénzügyi ellenőrzéssel, teljesítménybecsléssel és benchmarking segítségével végezzük el. A stratégiai tényezők fontosságának, súlyának megítéléséhez a SWOT elemzés során kettős értékelést alkalmazunk. Miután kiválasztottuk a legjobb stratégiát, utána azt vizsgáljuk az elfogadhatósági vizsgálat során, hogy a forrásköltségek fedezésére elégséges-e a kiválasztott változat. Ha nem elégséges, akkor újra kezdjük a stratégia-alkotás folyamatát. A román távközlési piac a kiaknázatlansága miatt nagy lehetőségeket rejt magában, de piacralépés előtt megvárnám, amíg megvalósulnak a gazdaság, az infrastruktúra és a távközlési piacon tervezett fejlesztések.

Tétel típus:Postgraduális szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:6581
Képzés/szak:Mérnök-közgazdász szak
Elhelyezés dátuma:12 Feb 2014 14:48
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 21:05

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap