Tandíjfizetési hajlandóság a felsőoktatásban : Felsőoktatásra vonatkozó tandíjfizetési hajlandóság mérése a magyar hallgatói réteg körében

Andó, Bálint (2013) Tandíjfizetési hajlandóság a felsőoktatásban : Felsőoktatásra vonatkozó tandíjfizetési hajlandóság mérése a magyar hallgatói réteg körében. TDK dolgozat, BCE, Közgazdálkodás és közpolitika szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325153152.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20130325153152.pdf

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja, hogy kérdőíves vizsgálat alkalmazásával a hallgatók (és közvetve családjaik) felsőoktatási képzésükre vonatkoztatott fizetési hajlandóságát meghatározó és azt potenciálisan növelő faktorokat mutassa be. A dolgozat hipotézisei a következők: A hallgatók (jövőbeli) fizetési hajlandóságát elsősorban a hallgatók társadalmi-gazdasági háttere, valamint a diplomájuknak tulajdonított hozzáadott piaci érték befolyásolja, mégpedig pozitív irányba. A hallgatók (jövőbeli) fizetési hajlandóságának alakulásában pozitív szereppel bír még a felsőoktatással kapcsolatos informáltságuk, valamint az, hogy a felsőoktatásnak, mint a jövőbe való befektetésnek inkább egyéni vagy társadalmi hasznokat tulajdonítanak. A hallgatók családjának jelenlegi fizetési hajlandóságát, szinte teljes egészében a család társadalmi-gazdasági háttere, illetve némiképp a diplomának a jövőbeli keresetekre nézve tulajdonított hozzáadott értéke határozza meg. A hipotézisek tesztelésére első körben fókuszcsoportos interjúk, majd egy egyetemisták körében kitöltött kérdőív és az ott kapott adatokra épülő lineáris regressziós modellek szolgáltak. A dolgozat legfontosabb eredménye, hogy a hallgatók fizetési hajlandóságát a családi háttér és a diploma hozzáadott értékén túl a felsőoktatási befektetésre vonatkozó véleményük valamint tájékozottságuk is szignifikáns mértékben befolyásolja.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:1. helyezett
Témakör:Oktatás
Azonosító kód:6208
Elhelyezés dátuma:30 Júl 2013 12:23
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 21:02

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap