Somosi, Dávid Áron (2012) Kínai vállalatok nemzetköziesedése a ZTE esetén. Outstanding Student Paper, BCE, Vállalatgazdaságtan II. szekció - Nemzetközi vállalatok - Logisztika. Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20120326140845.pdf
![]() |
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20120326140845.pdf
Abstract
A dolgozatban a kínai vállalatok nemzetköziesedésével és azok elméleti hátterével foglalkozom. Az alapvető kérdésem az, hogy mi motiválja a kínai vállalatokat arra, hogy nemzetközi piacra lépjenek, és külföldön működő tőkét fektessenek be? A kérdéskör vizsgálatához először a kapcsolódó, nemzetközi szakirodalmat foglalom össze, majd ezt követően a kínai vállalatok nemzetközi terjeszkedéséről és a mögötte álló motivációs tényezőkről adok áttekintést. Végül a kínai ZTE Corporation esetét, mint gyakorlati példát vizsgálom. A dolgozat főbb megállapítása, hogy motivációjuk alapján rendkívül sokrétű lehet a kínai vállalatok nemzetköziesedéseinek indoka. Jellemző cél az új piaci lehetőségek keresése, vagy már meglévő erőforrások felvásárlása és azok a vállalat működésébe történő integrálása, aminek köszönhetően a kínai versenyképesebb pozícióba tudnak kerülni. A ZTE esetében elsősorban ez piackeresés tapasztalható. A vállalat képes a nyugati piacokon is versenyképes terméket nyújtani, ami az itteni piacokon fokozódó intenzitású versenyt eredményez.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. helyezett |
Subjects: | International economics |
ID Code: | 5423 |
Deposited On: | 30 Oct 2012 07:25 |
Last Modified: | 30 Oct 2012 07:25 |
Repository Staff Only: item control page