Kínai vállalatok nemzetköziesedése a ZTE esetén

Somosi, Dávid Áron (2012) Kínai vállalatok nemzetköziesedése a ZTE esetén. Outstanding Student Paper, BCE, Vállalatgazdaságtan II. szekció - Nemzetközi vállalatok - Logisztika.

[img]PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1427Kb

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20120326140845.pdf

Abstract

A dolgozatban a kínai vállalatok nemzetköziesedésével és azok elméleti hátterével foglalkozom. Az alapvető kérdésem az, hogy mi motiválja a kínai vállalatokat arra, hogy nemzetközi piacra lépjenek, és külföldön működő tőkét fektessenek be? A kérdéskör vizsgálatához először a kapcsolódó, nemzetközi szakirodalmat foglalom össze, majd ezt követően a kínai vállalatok nemzetközi terjeszkedéséről és a mögötte álló motivációs tényezőkről adok áttekintést. Végül a kínai ZTE Corporation esetét, mint gyakorlati példát vizsgálom. A dolgozat főbb megállapítása, hogy motivációjuk alapján rendkívül sokrétű lehet a kínai vállalatok nemzetköziesedéseinek indoka. Jellemző cél az új piaci lehetőségek keresése, vagy már meglévő erőforrások felvásárlása és azok a vállalat működésébe történő integrálása, aminek köszönhetően a kínai versenyképesebb pozícióba tudnak kerülni. A ZTE esetében elsősorban ez piackeresés tapasztalható. A vállalat képes a nyugati piacokon is versenyképes terméket nyújtani, ami az itteni piacokon fokozódó intenzitású versenyt eredményez.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:1. helyezett
Subjects:International economics
ID Code:5423
Deposited By:Eszter Dolinka
Deposited On:30 Oct 2012 08:25
Last Modified:30 Oct 2012 08:25

Repository Staff Only: item control page