A Woman Card lehetséges bevezetésének marketing terve és marketingstratégiája

Balázs, Dorottya (2012) A Woman Card lehetséges bevezetésének marketing terve és marketingstratégiája. MA/MSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A szakdolgozatom elkészítésének legfőbb célja az volt, hogy egy általam piaci résnek kijelölt területre bevezessek egy nőknek szóló hitelkártyát. A dolgozat megírása során törekedtem annak bebizonyítására, hogy igenis érdemes a bankoknak illetve más iparágaknak is odafigyelni a nők piaci jelenlétére, mert egy ígéretes piaci erőt alkotnak. A szakdolgozat bevezető részében megfogalmazott hipotézist, miszerint nem létezik a jelenlegi magyar piacon nők igényeit kiszolgáló hitelkártya, igaznak találtam. A környezet vizsgálat során megismerhettem, hogy a politikai, gazdasági környezet instabil állapota milyen veszélyeket jelenthet a hitelkártya sikeres bevezetésében. A környezet vizsgálat legfontosabb része a társadalmi környezet, mivel napjainkban a gazdasági válság kihatását érezve egy lényeges jellemzőnek találtam. A társadalmi környezet vizsgálatából egyrészt kiderült, hogy a nők fogyasztása globálisan növekszik főleg a társadalmi változásoknak köszönhetően. Kiderült továbbá, hogy a magyar nők számára a megtakarítások elérése fontos tényező. A magyar társadalomban sokan tartózkodnak banki terméket használni, mivel az a megítélésük, hogy a bankkártyás fizetés nem biztonságos. A biztonsági elemeknek köszönhetően a bankkártyás vásárlás folyamatosan növekszik. A társadalmi környezet elemzésből még azt a megállapítást tettem, hogy létezik ma Magyarországon egy fizetőképes kereslettel bíró középosztálybeli hölgy társadalom. A környezet vizsgálatot egy versenytárselemzés követte. A versenytárselemzést három részre bontva mutattam be. Az első részben a mai magyar hitelkártya kínálatot vettem sorra, a saját márkás illetve a partner kártyák esetében, a második részben a kedvezményeket nyújtó kártyák előnyeit és hátrányait boncolgattam. A versenytárselemzést végül a legnagyobb konkurencia vizsgálatával fejeztem be, a Budapest Bank által kínált Lady Card-dal. Az elemzésből azonban kiderült, hogy jelen jellemzőivel nem jelent veszélyt a Woman Card bevezetésére. A kutatást két részre bontottam. Készítettem három mélyinterjút a banki területen dolgozó szakemberekkel. Az interjúk segítettek a kártya megfelelő pozícionálásban illetve irányt adtak, hogy milyen módon is lehetne sikeresen eljuttatni az ügyfelekhez a hitelkártyát. A kutatás másik részében pedig egy kérdőíves megkérdezés keretében a potenciális célcsoporttól kérdeztem meg, hogy milyen elvárásaik vannak a hitelkártyával szemben. A kutatás eredménye alapján a hipotézist el lehetet fogadni, mivel jelenleg a piacon nincs a női igényeket kielégítő hitelkártya, így érdemes lenne erre a területre bevezetni a Woman Card bankkártyát. A kutatásokból kiderült, hogy kedvelnék a kedvezményeket, a kuponos hírleveleket valamint a különleges eseményeket. A kutatás alapján megállapítottam, hogy érdemes lenne az eseményeken keresztül létrehozni egy olyan közösséget, ahol a Woman Card kártyatulajdonosok találkozhatnának, s így egy szorosabb kapcsolati hálózat jöhetne létre egymás és a bank között egyaránt. A sikeres bevezetés feltételének egy hatékony offline és online promóciót határoztam meg. A másik lényegi feladat, hogy eljutassuk a célcsoportnak a kártyát, melyhez a személyes értékesítést találtam a legmegfelelőbbnek. A promóció részben részletesen kifejtettem, hogy milyen folyamatoknak kellene lezajlani, ahhoz, hogy a kommunikáció megfelelő legyen minden területen. A marketingtervben meghatároztam, hogy a legmegfelelőbbnek a személyes értékesítést gondolom, viszont ettől függetlenül több csatornán keresztül lenne érdemes végrehajtani értékesítési tevékenységet. A következő értékesítési csatornákat határoztam meg a direkt mail, a hostess, az interneten keresztül, a bankfiókokban, valamint eseményeken. A különböző csatornákon a célcsoport eltérő tagjait lehetne elérni, így potenciálisan nagyobb célcsoport elérést tudna generálni a bank. Az utolsó fejezet részben az eddigieket pénzügyi adatokkal kívántam alátámasztani. Ezt két szempontból megközelítve tettem meg, egyrészről az ügyfelek által fizetett költségek nézőpontjából, másrészt, hogy a bank milyen bevételekre és költségekre számíthat a Woman Card bevezetése kapcsán. A bankkal kapcsolatos költségek illetve bevételek bank illetve üzleti titoknak minősülnek, így közvetett adatok alapján készítettem el a pénzügyi tervezetemet, melynek alapján plusz nyereséget eredményezne a hitelkártya bevezetése a bank számára. A szakdolgozatom elkészítésének konklúziója, hogy a Woman Card bevezetését mindenképpen ajánlanám, mivel nem csak egy plusz terméket kaphatna a bank termékpalettájába, hanem egy fontos társadalmi üzenetet is hordozna magában, ami mindenképpen egy magas márkaértéket jelenthetne.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Finance
Marketing
ID Code:4836
Specialisation:Marketing szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:25 Sep 2012 07:31
Last Modified:02 Jul 2016 20:46

Repository Staff Only: item control page