Gépjármű flottaértékesítés Magyarországon

Ruisz, György András (2011) Gépjármű flottaértékesítés Magyarországon. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
562kB

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a magyarországi gépjármű flottaértékesítési piacot, valamint annak kapcsolatrendszerét mutatom be. A vizsgált iparágban a 2008-as gazdasági válságot súlyos recesszió követte. Az autópiac világszerte szűkült és az értékesítés nehezebbé vált. Az elmúlt években kialakult magyarországi gazdasági környezet nehezíti az eladásokat. Mind a magánszemélyeknek történő, mind a flottaeladások csökkentek. Témaválasztásomat főként az indokolta, hogy jelenleg is a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. nagybani és közületi értékesítési osztályán dolgozom junior flotta értékesítőként, így jól rálátok a problémákra. A szakdolgozat első részében, a szervezetközi marketing, valamint az üzleti kapcsolatok elméleti hátterét tekintem át. A felhasznált elméletek, modellek és fogalmak ismertetését követően bemutatom a globális autóipar jelenlegi helyzetét, a hazai flottaértékesítési piac szereplőit, valamint az értékesítők előtt álló kihívásokat. A B2C szektorhoz hasonlóan a B2B piacon tevékenykedő hazai gépjármű kereskedők is igen nehéz helyzetben vannak. A vállalati szegmens keresletére számos tényező hat negatívan. Ilyenek például a kormányzati megszorító intézkedések, az iparági különadók okozta szigorúbb vállalati költségtervek, az folyamatos üzemanyagár emelkedések, a gépjármű használattal járó hatósági díjak növekedése, a nagyvállalatoknál tapasztalható leépítés hullám, valamint a finanszírozási lehetőségek szűkülése. Úgy gondolom, hogy bár egyre fontosabb tényezővé válik a beszerzési döntéseknél a termék ára, szállítási ideje, valamint az egyéb ingyenes szolgáltatások megléte, de számos olyan tényezőre is szükség van, ami nem ennyire egyértelmű. Fontos, hogy a beszállító szervezet ügyfélközpontú legyen, az egész vállalatnak az legyen a célja, hogy a vevői igényt a lehető legjobb módon elégítse ki.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:4434
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment szak
Elhelyezés dátuma:07 Máj 2012 14:32
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:42

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap