Gépjármű flottaértékesítés Magyarországon

Ruisz, György András (2011) Gépjármű flottaértékesítés Magyarországon. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
562kB

Abstract

Dolgozatomban a magyarországi gépjármű flottaértékesítési piacot, valamint annak kapcsolatrendszerét mutatom be. A vizsgált iparágban a 2008-as gazdasági válságot súlyos recesszió követte. Az autópiac világszerte szűkült és az értékesítés nehezebbé vált. Az elmúlt években kialakult magyarországi gazdasági környezet nehezíti az eladásokat. Mind a magánszemélyeknek történő, mind a flottaeladások csökkentek. Témaválasztásomat főként az indokolta, hogy jelenleg is a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. nagybani és közületi értékesítési osztályán dolgozom junior flotta értékesítőként, így jól rálátok a problémákra. A szakdolgozat első részében, a szervezetközi marketing, valamint az üzleti kapcsolatok elméleti hátterét tekintem át. A felhasznált elméletek, modellek és fogalmak ismertetését követően bemutatom a globális autóipar jelenlegi helyzetét, a hazai flottaértékesítési piac szereplőit, valamint az értékesítők előtt álló kihívásokat. A B2C szektorhoz hasonlóan a B2B piacon tevékenykedő hazai gépjármű kereskedők is igen nehéz helyzetben vannak. A vállalati szegmens keresletére számos tényező hat negatívan. Ilyenek például a kormányzati megszorító intézkedések, az iparági különadók okozta szigorúbb vállalati költségtervek, az folyamatos üzemanyagár emelkedések, a gépjármű használattal járó hatósági díjak növekedése, a nagyvállalatoknál tapasztalható leépítés hullám, valamint a finanszírozási lehetőségek szűkülése. Úgy gondolom, hogy bár egyre fontosabb tényezővé válik a beszerzési döntéseknél a termék ára, szállítási ideje, valamint az egyéb ingyenes szolgáltatások megléte, de számos olyan tényezőre is szükség van, ami nem ennyire egyértelmű. Fontos, hogy a beszállító szervezet ügyfélközpontú legyen, az egész vállalatnak az legyen a célja, hogy a vevői igényt a lehető legjobb módon elégítse ki.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Commerce and tourism
Management, business policy
ID Code:4434
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:07 May 2012 14:32
Last Modified:02 Jul 2016 20:42

Repository Staff Only: item control page