Fenntartható egészségturizmus Győr városában

Likár, Tímea (2011) Fenntartható egészségturizmus Győr városában. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Likar_Timea.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
710kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Likar_Timea.pdf

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának Győr város turisztikai helyzetének egy potenciális kitörési lehetőségét választottam, az egészségturizmust. Győri születésű lokálpatrióta lévén fontosnak tartom, hogy a város, ahol élek, milyen fejlesztéseket tesz a jövőbeli gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatóságért. Napjaink gazdaságának egyik fő motorja a turizmus. Győr turisztikai életében a korábbi üzleti és kulturális turizmus mellett megjelent az újdonságnak tekinthető egészségturizmus, mely a nemzetközi trendek hatására jelenleg éli térhódítását. Győr városának egészségügyi potenciálja jelentősnek mondható, a kérdés csupán az, hogy ez a meglévő lehetőség, mennyiben elegendő a jövőbeli koncepció sikeréhez. A dolgozat bizonyításra váró előfeltevése az a gondolat, hogy Győr város képes egy olyan volumenű egészségturisztikai fejlesztésre, mely a jövőbeli fenntarthatóság záloga lehet. A szakdolgozat felépítésében a fogalmi áttekintést követően a turizmus gazdasági, társadalmi-kulturális és környezeti hatásai kerülnek bemutatásra, melyek alapvetően befolyásolhatják a szakág szervezhetőségét. A Nyugat-Dunántúl és Győr jelenlegi turisztikai helyzetének jellemzése feltárja azokat a potenciális lehetőségeket a város számára, melyek a jövőbeli fejlesztések esetleges fókuszait jelenthetik. A termékfejlesztés kidolgozása előtt azonban szükség van Győr makro- mikro és belső környezeti elemzésére. Az elemzésből nyert helyzetértékelés alátámasztja a dolgozat során táblázatba foglalt városi erősségeket, gyengeségeket, lehetőségeket és fenyegetettségeket. Győr erősségeinek és lehetőségeinek összefésülése adja a stratégiai és az operatív intézkedési terv tartalmát. Az operatív intézkedési terv részletesen jellemzi az új turisztikai irányvonalat, melyben kidolgozásra kerül Győr város egészségturisztikai termékfejlesztése, az árkialakítás, a lehetőségekhez mért értékesítési helyek megválasztása, az alkalmazott marketingkommunikáció, az emberi tényező (humán erőforrás), a kialakított fizikai környezet és a megvalósítási folyamatok témaköre. A konklúzió alátámasztja a dolgozat előfeltevését, továbbá indokolja a jövőbeli megvalósíthatóságát. A Győrben rejlő egészségturisztikai vonal azért válhat a fenntarthatóság jegyévé, mert jelenleg éli térhódítását a gyógy-, és rekreációs turizmus, fejlődése kiszámítható, piaci keresletet állandóan generál és népszerűségi indexe növekedést mutat. Az ezirányú fejlesztési irányvonal tehát többszörösen indokolt, de a projekt sikerességével kapcsolatban az alábbi javaslatok megfontolandók: - A város földrajzi elhelyezkedése megköveteli a regionális központiság miatt egy, vagy több színvonalas betegellátó központ meglétét. - Egy ilyen méretű és vonzáskörzetű város számára elengedhetetlenül szükséges, egy vagy akár több wellness szolgáltatást nyújtó szálloda létrehozása. - A város érdeke az egészségturizmus támogatása: kedvezményeket kell nyújtani az ezirányú tőkebeáramlásnak, koordinálni kell az ellátó tevékenységeket és feladatot kell vállalnia a szükséges marketingben. A város turisztikai kínálati palettája sokszínű (kulturális, ipari, sport, konferencia, vízi, kerékpár turizmus stb.). Annak érdekében, hogy bebizonyosodjon, hogy melyik szakág élvezzen prioritást a fejlesztések terén, fontos valamennyi terület külön vizsgálata és elemzése. A városvezetés feladata a kapott eredmények értékelése, a szakágak közötti egyensúly felállítása és a fejlesztési irány kijelölése. A dolgozat elemzése alapján indokolt az egészségturizmus fejlesztése, a megvalósuláshoz azonban gazdasági számítások szükségesek, melyek konkrét adatokra és további felmérésekre támaszkodnának.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:4381
Képzés/szak:Kereskedelem és marketing szak
Elhelyezés dátuma:03 Máj 2012 07:45
Utolsó változtatás:02 Júl 2016 20:42

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap