Csiki, Kata (2021) A (magyar) stílus örök : A hazai divattervezők ismertségének vizsgálata egy fenntarthatóbb divatipar kialakításának céljából = The (Hungarian) Style Remains : The review of how well-known the Hungarian fashion designers are for developing a more sustainable fashion industry. Outstanding Student Paper, BCE, Földrajz – Szociálgeográfia. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/csiki_k_2021.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
908kB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/csiki_k_2021.pdf
Abstract
A dolgozat a fenntartható divat témakörében íródott, azon belül egy megoldási javaslatot, a helyi vállalkozóktól, tervezőktől való vásárlás gyakorlatát vizsgálja meg. Kutatási kérdése, hogy mennyire elterjedt Magyarországon a budapesti egyetemisták körében a hazai tervezőktől való vásárlás ruházati cikkek terén. A szakirodalmi elemzésen belül a dolgozat kitér arra, hogy miért lehetne a helyi tervezőktől való vásárlás megoldási lehetőség, és hogy a kínálati oldal szempontjából mennyire működőképes Magyarországon ez a gyakorlat. Az elemzési rész főleg a fogyasztói oldalra fókuszál, arra a kérdésre adva választ, hogy mennyire elterjedt a budapesti egyetemisták körében a magyar divattervezőktől való vásárlás ruházati cikkek terén. A dolgozat módszertana online kérdőívezés volt a 18-30 éves budapesti egyetemre járó magyar fiatalok körében. A magyar tervezők ismertségét a szakirodalom alapján felállított szempontok alapján vizsgálja a dolgozat, vagyis a fenntarthatóság, a divatosság, és a célközönség, ár befolyása szerint. Az elemzés után az látható, hogy a magyar márkák ismertsége elhanyagolható a megkérdezettek körében, aminek a legnagyobb oka az, hogy túl drágának találják a magyar divattervezők termékeit. Ez amiatt lehet, hogy a fiatalok főleg a nagyobb, drágább márkákat ismerik, hiszen a külföldi célzottságuk miatt ők kapják a legtöbb támogatást, marketinget. A megkérdezettek velük azonosítják a magyar divatot, annak ellenére, hogy rengeteg kisebb, megfizethető márka is létezik. A dolgozat alátámasztja, hogy erre a kisebb márkák együttes támogatása, és a magyar közönség felé kialakuló célzottság lenne egy megoldási javaslat. A dolgozat témájának fontossága a divatiparnak a fenntartható gazdaság szempontjából kritikusnak tartott helyzetében rejlik.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. díj |
Subjects: | Environmental economics, environment protection Marketing |
ID Code: | 15534 |
Specialisation: | Szociológia |
Deposited On: | 10 May 2023 08:52 |
Last Modified: | 10 May 2023 08:52 |
Repository Staff Only: item control page